محرابی نیا درباره وضعیت تردد در محورهای تهران-شمال بیان کرد‌: ‌در حال حاضر تردد روان در محورهای هراز، کندوان و فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت در مسیر رفت و برگشت داریم.

به گزارش مرور نیوز، ایمان محرابی‌نیا در تشریح آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور‌، بیان کرد: بر اساس اطلاعات بیش از 2300 دستگاه سامانه ترددشمار برخط و حدود 800 دوربین‌های نظارت تصویری، در حال حاضر اغلب جاده‌های کشور باز است و تردد در آن‌ها به روال عادی جریان دارد

* سهم 17.4 درصدی وسایل نقلیه سنگین در ترافیک راه ها

وی اظهار کرد: کل تردد ثبت شده در شبانه‌روز گذشته در جاده‌ها‌ بر اساس آخرین اطلاعات حاصل از رصد 2321 دستگاه ترددشمار فعال در جاده ها نسبت به روز قبل 4.3 درصد افزایش نشان می‌دهد، در همین مدت همچنین سهم وسایل نقلیه سنگین در ترافیک راه ها 17.4 درصد، بیشترین تردد بین ساعات 17 تا 18 و کمترین تردد بین ساعات 3 تا 4 صبح ثبت شد.

‌* ثبت 241 هزار تردد بین تهران و کرج در شبانه روز گذشته

مسوول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌ها بیان کرد: در شبانه‌روز گذشته بیشترین تردد جاده‌ای در آزادراه کرج-تهران‌ با 122 هزار تردد، آزادراه ‌تهران-کرج با 119 هزار تردد و آزادراه کرج-قزوین با 118 هزار تردد ثبت شد.

* ترافیک سنگین در آزادراه قزوین-کرج و تردد روان درجاده های شمال

محرابی نیا درباره وضعیت تردد در محورهای تهران-شمال بیان کرد‌: ‌در حال حاضر تردد روان در محورهای هراز، کندوان و فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت در مسیر رفت و برگشت داریم.

وی در تشریح آخرین وضعیت ترافیکی سایر محورها اظهار کرد: هم اکنون ترافیک سنگین در آزادراه قزوین - کرج حدفاصل استاندارد تا پل فردیس و ترافیک سنگین در محور شهریار - تهران محدوده های شهرقدس و زرنان داریم.

* برف و باران در محور کندوان و باران در هراز و آزادراه قزوین-رشت

مسوول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌ها در تشریح وضعیت جوی جاده تصریح کرد: هم اکنون در محور چالوس بارش برف و باران مشاهده می شود و در محور هراز و آزادراه قزوین - رشت بارش باران داریم و در محور فیروزکوه و آزادراه تهران - شمال بارش و مداخلات جوی خاصی نداریم.

محرابی نیا همچنین از بارش برف و باران در برخی از محورهای استان های اردبیل، گیلان، البرز، مازندران، گلستان و خراسان رضوی خبر داد.

* 12 جاده به دلیل کاهش ایمنی مسیر مسدود است

وی گفت: در حال حاضر محور فرعی مسجد سلیمان - ایذه در استان خوزستان، محور شهداد-نهبندان، جاده پونل-خلخال، محور‌‌ خرم‌آباد-پلدختر، محور گنج نامه-تویسرکان، محور فرعی شمشک-دیزین و محور فرعی سی سخت-پادنا در استان کهگیلویه و بویراحمد تا اطلاع بعدی به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

مسوول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌ها بیان کرد‌: همچنین  جاده قزوین - همدان در کیلومتر 110، محور وازک-بلده در مازندران، جاده پدافند جنوب غرب - امیدیه واقع در استان خوزستان، محور رامیان-اولنگ-شاهرود و محور سروآباد-پاوه، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.