رویترز در گزارشی به نقل از منابع آگاه نوشت که هفت فروند ایرباسی که قرار است به هواپیمایی آسمان تحویل شود، اجاره ای هستند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از رویترز ؛ در گزارش خود به نقل از سخنگوی شرکت «ایرباس» گفته است که قرارداد فروش هواپیماهای این شرکت به ایران هنوز نهایی نشده و توافق مربوط به هفت فروند هواپیما، با ایرباس ارتباط مستقیم ندارد؛ این درحالی است که چند روز پیش، علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از نهایی شدن خرید هفت فروند ایرباس برای اضافه شدن به مجموعه هواپیمایی آسمان خبر داد و ابراز امیدواری کرد که ورود این هواپیماها از اردیبهشت ماه سال آتی آغاز شود.

مدیرعامل «آسمان» هم در گفتگویی ضمن تاکید بر اجاره ای بودن این هواپیماها و تایید خبر رویترز گفت: شرکت آسمان براساس برنامه ریزی های انجام شده اجاره هفت فروند هواپیمای ایرباس را در دستور کار خود قرار داده و مقدمات انجام آن هم فراهم شده است.

حسین علایی افزود: شرکت آسمان ظرف دو سال گذشته ٣ فروند هواپیمای ایرباس و ٢ فروند هواپیمای بویینگ به ناوگان خود اضافه کرده  و افزودن انواع هواپیماهای مناسب در آسمان ایران و پروازهای منطقه ای را در دستور کار خود قرار داده است.