ژو چانگلین گفت: در حال حاضرکشور چین سهم 30 درصدی از صادرات جهانی مبلمان در دنیا دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی مرور نیوز،رییس شورای انجمن های مبلمان آسیا در جمع خبرنگاران با اشاره به  اینکه تهران و پکن زمینه مناسب همکاری در صنعت مبلمان دارند، گفت: جمهوری اسلامی ایران از تاریخ و فرهنگ غنی برخوردار است و صنعت مبلمان و دکوراسیون آینده ای رو به رشد در این کشور دارد.

ژو چانگلین افزود: ایران در سال های گذشته با تحریم های زیادی روبرو شد، اما اکنون در شرایط جدید بین المللی این فرصت را برای ارتقای تولیدات خود با بهره گیری از فناوری های روز یافته است.

وی گفت: شورای انجمن های مبلمان آسیا با 20 عضو، یکی از سیاست های خود را ارتقای سطح اطلاعات اعضا قرار داده است و در این زمینه برنامه های مختلفی را اجرا می کند.

چانگلین توضیح داد: شورای یاد شده، در واقع برای بهبود عملکرد کشورهای عضو، پیشنهادهای لازم را در زمینه تازه های صنعت مبلمان و دکوراسیون ارایه می دهد و این اعضا هستند که باید توصیه ها را اجرا کنند.

وی خاطرنشان کرد: پیشنهادهای شورای مزبور جنبه الزامی ندارد و اعضا بنابرشرایط و امکانات خود، توصیه ها را اجرا می کنند.

به گفته رییس شورای انجمن های مبلمان آسیا امروز کشور چین به عنوان بزرگترین تولیدکننده مبلمان و دکوراسیون جهان معرفی شده است که 40 درصد نیاز داخلی خود را تامین و مابقی را وارد می کند. چین همچنین سهم 30 درصدی از صادرات جهانی مبلمان دارد.

چانگلین افزود، کشور متبوعش با بازاریابی انجام شده، امروز تولیدات مبلمان و دکوراسیون خود را به بازارهای اروپایی صادر می کند و ارزش صادرات خود را به 50 میلیارد دلار رسانده، درحالی که میزان وارداتش از این بخش به 20 میلیارد دلار می رسد.

شایان ذکر است بیستمین اجلاس سالانه شورای انجمن های مبلمان کشورهای آسیا ( کافا ) هفته گذشته در ایران برگزار شد همچنین ایران (شورای ملی مبلمان و دکوراسیون ایران و صنایع وابسته) از سال 2014 عضو کافا شده است.