رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی در نظر گرفتن رشد 20 درصدی مالیات برای این استان را غیر عالادنه و غیرمنصفانه اعلام کرد.

به گزارش مرور نیوز، رقیه یادگاری ظهر امروز در نشست اعضای شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مرکزی اظهار کرد: دولت رشد مالیات استان را در بودجه سال آینده 20 درصد در نظر گرفته، این در حالیست که میانگین کشوری رشد مالیات 9 درصد است و باید گفت در نظر گرفتن این میزان رشد برای استان غیر عادلانه است.

وی ادامه داد: استان مرکزی یک استان صنعتی است که متأسفانه طی سال‌های اخیر وضعیت صنعت این منطقه به دلیل تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی بسیار بد بوده است و بخش عمده‌ای از صنایع به حالت نیمه فعال و غیر فعال در آمده‌اند که این موضوع نیز بر درآمدهای استان تأثیر گذاشته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی با اشاره به اینکه توضیحات لازم پیرامون وضعیت استان در قالب گزارشی به رئیس سازمان برنامه و بودجه ارائه شده است، تصریح کرد: متأسفانه با پیگیری‌های انجام شده موافقتی با کاهش رشد مالیات استان صورت نگرفت.

یادگاری افزود: با توجه به وضعیت نه چندان رضایت بخش واحدهای صنعتی استان احتمال دارد در تأمین درآمدهای مالیاتی دچار مشکل شویم.

وی بیان داشت: کلیات طرح جامع کلان‌شهر اراک در کارگروه زیربنایی به تصویب رسیده است.