یکی از اقداماتی که بانک ایران زمین بر آن تاکید ویژه ای دارد انجام مسئولیت‌ های اجتماعی توسط نهادهای مالی است که از زمان شیوع بیماری کرونا اقدامات زیادی در این خصوص انجام داده است.

به گزارش مرور نیوز، بانک ها به عنوان تسهیل گر و محرک چرخ های اقتصاد و تجارت نقشی کلیدی در نهادینه سازی مسئولیت اجتماعی در جوامع ایفا می کنند.

براین اساس یکی از اقداماتی که بانک ایران زمین بر آن تاکید ویژه ای دارد انجام مسئولیت‌ های اجتماعی توسط نهادهای مالی است که از زمان شیوع بیماری کرونا اقدامات زیادی در این خصوص انجام داده است.

با توجه به شیوع کرونا در کشور، بخش عمده‌ای از فعالیت‌ های بانک ایران زمین در مسیر مسئولیت‌ های اجتماعی معطوف به مقابله با این بیماری در راستای کمک به بیمارستان‌ ها، نهادهای بهداشتی و همچنین برگزاری کمپین‌ های اطلاع‌ رسانی آگاه‌ سازی مشتریان از شیوع این بیماری و.... بوده است.

بانک ایران زمین همچنین در راستای تبیین مسئولیت اجتماعی و حفظ سلامت همکاران و مشتریان خود از روز اول اعلام وجود ویروس کرونا در کشور امکانات بهداشتی و حفاظتی از قبیل ماسک، دستکش، مایع ضد عفونی براساس استانداردهای موجود را در اختیار همکارانش قرار داد  و در تمامی شعب نیز مواد ضد عفونی کننده در اختیار مشتریان قرار داد تا مشتریان قبل از انجام عملیات بانکی و پس از آن برای حفظ سلامت خود نسبت به انجام امور بهداشتی اقدام کنندتا از نشر بیماری تا جایی که ممکن است جلوگیری شود.

کنترل سلامت همکاران به صورت روزانه از دیگر اقداماتی است که در این زمینه انجام شده و همکارانی که مشکوک به بیماری باشند بلافاصله به مرخصی اعزام می شوند. همچنین به همکارانی هم که دچار بیماری زمینه ای هستند و در شرایط فعلی جزو افراد آسیب پذیر هستند نیز مرخصی داده می شود.

این بانک برای حمایت از تولید داخلی و سایر شاخص‌ های اقتصادی و توانمند شدن مجدد کسب و کارهای مختلف نیز خدمات و برنامه های متنوعی را انجام داد که یکی از آن ها طرح بخشودگی و تعدیل نرخ سود تسهیلات بود. همچنین این بانک با تبعیت از قانون تسهیل تسویه بدهکاران شبکه بانکی از اردیبهشت امسال  به مدت شش ماه، زمان تسویه بدهی مشتریان را تمدید کرد. 

حمایت از تولید واکسن داخلی کوبرکت از دیگر اقدامات این بانک در مسیر مسئولیت‌ های اجتماعی بود که در زمینه فراهم کردن دستگاه‌ های مورد نیاز برای تولید واکسن ایرانی کرونا همکاری زیادی با مجموعه برکت داشت.  همچنین نقش موثری در جهت افزایش سرعت واکسیناسیون به منظور رونق نسبی کسب و کارها ایفا کرده است. 

همچنین این بانک در این مدت با همکاری سازمان فناوری اطلاعات ایران، تصمیم گرفت به منظور حمایت از زیست بوم کسب و کارهای نوپای کشور، بسته خدمات بانکی و ارتباطی رایگانی را به استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان اعطا کند.

بیشتر بخوانید:

فعالیت های بانک ایران زمین در عمل به مسئولیت های اجتماعی