هم زمان بافرا رسیدن روز بیمه (۱۳ آذر)، آمارواطلاعات سالنامه آماری ۱۳۹۴ صنعت بیمه که به صورت مکانیزه (در قالب سامانه سنهاب) تهیه شده، از طریق پایگاه آماری صنعت بیمه و پرتال بیمه مرکزی ج.ا.ایران به نشانی www.centinsur.ir در دسترس عموم قرار گرفت.

به گزارش مرور نیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، این سازمان  در اجرای وظیفه قانونی خود، هر ساله اطلاعات لازم را از فعالیت کلیه مؤسسات بیمه جمع آوری و به منظور رفع نیازهای سیاستگذاران، برنامه ریزان، پژوهشگران و فعالان  صنعت بیمه، در قالب سالنامه آماری منتشر می کند.

 این سالنامه به عنوان تنها مرجع معتبر رسمی اطلاعات بازار بیمه محسوب شده و حاوی اطلاعات کاملی از صنعت بیمه است. اطلاعات این سالنامه مشتمل بر آمارهای بیمه در سطح بین المللی و داخلی بوده و گزارشهای آماری  مختلف در خصوص: رشته های بیمه، شرکتهای بیمه و شبکه فروش آنها، فعالیت در استان‌ها، کارکنان شرکتهای بیمه، وضعیت مالی صنعت بیمه، فعالیت صندوق تأمین خسارتهای بدنی و پژوهشکده بیمه، همچنین گزارش عملکرد اجرای قانون بیمه اجباری شخص ثالث و آمار عملکرد اتکایی شرکت های بیمه را در بر دارد.

این سالنامه توسط اداره تحلیلهای آماری دفتر برنامه ریزی و توسعه در حوزه معاونت طرح و توسعه بیمه مرکزی ج.ا. ایران تهیه و تدوین شده است اطلاعات مندرج در آن حاصل همکاری مجموعة صنعت بیمه اعم از: مدیریت های ذی‌ربط شرکتهای بیمه، بیمه مرکزی، صندوق تأمین خسارتهای بدنی و پژوهشکده بیمه است که با مشارکت صمیمانه خود انتشار آن را میسر نموده اند.

به منظور دسترسی سریعتر و سهولت کار، مطالب سالنامه آماری ۱۳۹۴ (کلیه فصول و پیوستهای آن حاوی: جداول و نمودارهای آماری و متن گزارشهای تحلیلی) از طریق لینکی در پرتال بیمه مرکزی و پایگاه آماری صنعت بیمه قابل دانلود (در قالب فایلهای Excel، Word  و PDF) بوده و در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

یادآور می شود نسخه فیزیکی سالنامه آماری ۱۳۹۴ صنعت بیمه نیز حداکثر تا یک ماه آتی چاپ و در کتابفروشی پژوهشکده بیمه جهت دسترسی عموم توزیع می‌گردد.