محمد حسن آصفری گفت: متاسفانه صدای ما در مجلس به گوش مسئولان نمی رسد و نمی دانم چرا قوه قضائیه در مقابل بورس همچنان ساکت است؟

به گزارش مرور نیوز، عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به وضعیت بدی که بازار بورس برای معیشت مردم به وجود آورده است، گفت: در یک سال گذشته بسیاری از مردمی که به دعوت دولت وارد بورس شده بودند با زیان های سنگینی مواجه شدند و در حالی که دولت وعده داده بود که آنها در بورس سود می کنند اما زیان دیدند و از آنجایی که تنها عده ای خاص از این بازار سودهای هزار میلیاردی برده اند و کاملا سرمایه خود را از بازار بیرون کشیده اند، دستگاه های نظارتی باید پاسخگو باشند.

محمد حسن آصفری با بیان اینکه متاسفانه صدای ما در مجلس به گوش مسئولان نمی رسد و نمی دانم چرا قوه قضائیه در مقابل بورس همچنان ساکت است؟، افزود: چند وقت پیش طی نامه ای از قوه قضائیه خواستیم که به تخلفات احتمالی در بورس ورود کند، در همین راستا رئیس قوه قضائیه در جلسه ای که با مسئولان بورس داشته به این مساله اشاره کرده اند و قرار بر این بود که بازار شفاف شود، اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

او افزود: در شرایط کنونی قوه قضائیه باید به صورت جدی ورود کند و اسامی افرادی که سودهای میلیاردی برده اند و بعد بازار را به حال خود رها کرده اند را منتشر کند و بعد بخشی از سودی که این افراد برده بودند و از بازار خارج کرده را دوباره به بورس برگرداند، زیرا در شرایط کنونی مشکل عمده بازار  نبود سرمایه است.

آصفری با تاکید بر اینکه عده ای از مردمی که با دعوت دولت به بورس وارد شده اند خانه، ماشین و... فروخته اند که سرمایه زندگی آنها بوده است، اظهار کرد: دولت و قوه قضائیه نباید به وضعیت بد بورس بی تفاوت باشند، زیرا در شرایط کنونی بسیاری از مردم با مشکل معیشتی روبرو شده اند.

رئیس جدید سازمان بورس در همان ابتدای روی کار آمدن ادعا کرده بود که بورس شفاف خواهد شد و سهامداران می توانند نسبت به وضعیت شرکت ها مطلع شوند و از این طریق نسبت به معاملات در بازار تصمیم بگیرند، در شرایط کنونی وضعیت بازار نشان می دهد که نه تنها بازار شفاف نشده بلکه کاملا تحت تاثیر مسائل خارج از بازار قرار گرفته و این وضعیت تنها به زیان سهامداران خرد است که به دعوت دولت وارد بورس شده بودند و از طرف دیگر وزیر اقتصاد دولت سیزدهم هم که مدعی شده یک بسته حمایتی برای بورس ارائه کرده و روند بازار تغییر می کند، شعاری بیش نبوده و اگر روال بازار همین گونه پیش برود ممکن است بورس بازهم به ابزاری برای تحریک مردم و بروز اعتراضات بدل شود، چراکه عملکرد رسانه های معاندن در چند وقت اخیر این موضوع را ثابت کرده که همواره به بهانه معیشت مردم به مساله بورس و... ورود کرده اند و این یک واقعیتی است که بهانه ها توسط دولت و حاکمیت ایجاد شده و برخی مسئولان و کارشناسان همواره درباره امنیتی شدن مساله بورس ابراز نگرانی کرده اند.