معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای بانک هایی که تسهیلات ساخت را نمی دهند ۲۰ درصد جریمه در نظر گرفته شده است.

به گزارش مرور نیوز، محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: ۵۴۱ هزار واحد مسکن حمایتی دولت در حال اجرا است که ۴۰ هزار واحد از آن در بافت‌های فرسوده در حال اجراست و مابقی در اراضی دولت در شهر‌های مختلف ساخته می‌شود.

به گفته معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی سهم بخش مسکن از کل تسهیلات بانکی حدود ۱۷ درصد بود که این عدد  به کمتر از ۴ درصد رسید اما امسال بانک‌ها مکلف شدند تا ۲۰ درصد تسهیلات خود را به بخش مسکن اختصاص دهند و اگر بانکی این تعهد را اجرا نکند، ۲۰ درصد آن عدد جریمه می‌شود.

بسترها برای ساخت ۳۰۰ هزار واحد مسکن اجاره داری حرفه ای آماده شد

او گفت: هم اکنون  برای ساخت  ۳۰۰ هزار واحد در قالب اجاره داری حرفه‌ای بسترها آماده شده که با کمک دولت به سازندگان زمین ارزن‌ قیمت و یا ۹۹ ساله داده می‌شود که با اجرای این طرح، نرخ‌ها در بازار اجاره قابل کنترل است و می‌تواند به دهک کم‌درآمد و دهک با درآمد متوسط در بحث اجاره مسکن کمک کند.

برای اولین بار صندوق ملی مسکن با پشتیبانی منابع مالی مورد نیاز جهت احداث ۴ میلیون واحد مسکونی در ۴ سال در کشور ایجاد شده است که می‌تواند ضمانت‌های بعدی را بر عهده بگیرد و منابع این صندوق ۲ برابر منابع بانک مسکن برآورد می‌شود.