رئیس کمیته طلا و جواهرات اتاق اصناف گفت: در چند روز گذشته با فرسایشی شدن جنگ روسیه که تاثیر بالایی روی قیمت اقلام خوراکی گذاشته، قیمت انس طلا هم بار دیگر میل به افزایش پیدا کرده است.

به گزارش مرور نیوز، رئیس کمیته طلا و جواهرات اتاق اصناف با اشاره به اینکه بازار جهانی طلا با توجه به تحولات کشورهای اوکراین و... از دو ماه گذشته با تغییراتی مواجه شده است و قیمت انس جهانی برای نخستین بار در تاریخ خود به بالای ۲ هزار دلار رسید گفت: بعد از رشد قیمت ها به مرور با کاهش آثار جنگ به قیمت انس طلا زیر ۲ هزار دلار رسیده و در چند روز گذشته با فرسایشی شدن جنگ روسیه که تاثیر بالایی روی قیمت اقلام خوراکی گذاشته قیمت انس بار دیگر میل به افزایش پیدا کرده است و در هفته اخیر قیمت انس از ۱۹۴۰ دلار تا ۱۹۷۰ دلار در نوسان بوده است.

محمد کشتی آرا درباره اینکه شرایط بازار جهانی تغییراتی در ارزش سهام، نفت و ... گذاشته است، افزود: دو متغییر برجام و جنگ اوکراین وجود دارد که برای آینده نزدیک قابل پیش بینی نیست، انس جهانی در چه قیمتی تثبیت می شود.

او با بیان اینکه موضوع برجام یکی از عوامل تعیین کننده نرخ ارز در داخل کشور است، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری مذاکرات متوقف شده و همین موضوع بار دیگر قیمت دلار در ایران را از ۲۵ هزار تومان رو به بالا حرکت داده و در روزهای اخیر هم به ۲۸ هزار تومان رسیده است، هرچند خبر آزادسازی منابع بلوکه شده ایران تاثیر موقتی روی قیمت دلار داشته است، اما پایدار نبوده؛ از این رو به نظر می رسد امسال شاهد رکورد زنی قیمت طلا در سال جاری باشیم.

رئیس کمیته طلا و جواهرات اتاق اصناف با اشاره به اینکه با کاهش تقاضا برای خرید سکه در هفته دوم فروردین ماه حباب سکه کاهش یافت، گفت: در هفته جاری حباب سکه تا ۵۰ هزار تومان کاهش یافته و در روزهای اخیر با رشد تقاضا، حباب سکه رشد کرده و در محدوده ۳۷۰ تومان در جریان است.