رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت: ضریب نفوذ بیمه (درصد سهم صنعت بیمه از تولید ناخالص داخلی) هم اکنون در کشور حدود 2 درصد است که تا افق 1404 باید به پنج درصد برسد.

به گزارش مرور نیوز؛عبدالناصرهمتی روز پنجشنبه در همایش توسعه توان حرفه ای صنعت بیمه در مشهد افزود: مجلس شورای اسلامی رسیدن به ضریب نفوذ هفت درصد را تا پایان برنامه ششم توسعه پیش بینی و مصوب کرده که البته تا حدودی غیرواقعی است و رسیدن به این ضریب غیر ممکن است .
وی با بیان اینکه در دهه گذشته میزان افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور فقط نیم درصد بوده است، افزود : تا پایان برنامه ششم توسعه می کوشیم ضریب نفوذ بیمه به 3.5 درصد افزایش یابد.
وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: 75 درصد خسارت پرداختی سال گذشته بیمه ها مربوط به درمان و شخص ثالث با ضریب خسارتی 90 درصد است که باید این امر کنترل شود وگرنه صنعت بیمه نابود می شود
وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از 144 هزار میلیارد ریال خسارت توسط شرکتهای بیمه پرداخت شده است، افزود: نباید بالای قیمت تمام شده خدمت بیمه، خسارت پرداخت کرد.
وی با بیان اینکه مشکل صنعت بیمه نرخ شکنی و ارائه نرخ های غیرواقعی است، گفت: وقتی سود نباشد سرمایه گذاری جدید نیز امکان پذیر نیست لذا مهمترین مسئولیت بیمه مرکزی برگرداندن توانگری شرکتهای بیمه به وضعیت عادی است .
رئیس کل بیمه مرکزی ادامه داد: شرکتهای بیمه باید در پرداخت خسارت به سرعت عمل کنند تا مردم راغب شوند و اعتماد نسبت به بیمه افزایش یابد.
وی با تاکید بر اینکه بیمه مرکزی هدفی جز تعالی صنعت بیمه ندارد ، خاطرنشان کرد: هم اکنون 110 هزار نفر در صنعت بیمه مشغول کار هستند.
وی خاطرنشان کرد: میزان حق بیمه در خراسان رضوی هم اکنون 13 هزار میلیارد ریال است که باید این رقم افزایش یابد.
همایش توسعه توان حرفه ای صنعت بیمه در مشهد با محوریت بیمه مسئولیت با حضور بیش از 500 نفر از دست اندرکاران این حوزه از امروز 16 دی ماه در دانشگاه فردوسی مشهد آغاز شد و فردا هم ادامه دارد.