معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: همه مسئولان نظام به دنبال این هستند که بتوانیم نان مورد نیاز را در داخل کشور تولید کنیم و محتاج بیگانگان نباشیم.

به گزارش مرور نیوز، علیرضا مهاجر پنجشنبه در بازدید از مزارع استان فارس افزود: سطح ابلاغی از سوی وزارت جهاد کشاورزی برای کاشت گندم حدود چهار میلیون هکتار گندم دیم و ۲ میلیون هکتار گندم آبی است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون پنج میلیون و ۹۰۰ هزار هکتار گندم در کشور کشت شده است، گفت: یک میلیون و ۹۵۴ هزار هکتار گندم آبی و سه میلیون و ۹۵۰ هزار هکتار هم گندم دیم کشت شده است.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی به طرح‌های در دست اقدام با هدف افزایش تولید گندم نیز اشاره کرد و افزود: با کمک ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) طرحی به عنوان جهش تولید در دیمزارها در حال اجرا است که هدف از اجرای طرح این است که کمک کنیم تا دیمکاران میزان عملکرد در واحد سطح را افزایش دهند.

مهاجر با بیان اینکه کشت قراردادی گندم از دیگر مواردی است که با هدف افزایش تولید این محصول در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد، بیان کرد: امسال بیشتر از یک میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار اراضی غلات به صورت قراردادی کشت شده است.

این مقام مسئول افزود: در قالب این طرح با هدف اینکه از تغذیه بهینه برای مزارع دیم و آبی استفاده شود، در زمان کاشت نهاده‌ها در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد و بهای آن در انتهای برداشت دریافت می‌شود.