سیدرضا فاطمی امین با تاکید بر اینکه موضوع واردات خودرو با هماهنگی بانک مرکزی تا جایی پیش می بریم که بازار به تعادل برسد، تصریح کرد: خودروهای وارداتی دست دوم چند سال کار کرده باشند آیین نامه خواهد شد و اطلاع رسانی می شود.

به گزارش مرور نیوز به نقل از خبرگزاری موج ، وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه امروز لایحه دو فوریتی واردات خودروهای کارکرده در دولت تصویب شده و به سرعت به مجلس ارسال می شود، گفت: این لایحه چون دو فوریتی است باید به سرعت در نخستین جلسه مجلس اعلام وصول شود.

سیدرضا فاطمی امین با بیان اینکه عرضه خودرو امسال روندی صعودی داشته اما به دلیل نقش سرمایه ی آن منجر به بروز تقاضای کاذب در بازار شده است، افزود: راهکار سریع جلوگیری از سوداگری در بازار خودرو اجرایی کردن واردات است.

او با تاکید بر اینکه موضوع واردات خودرو با هماهنگی بانک مرکزی تا جایی پیش می بریم که بازار به تعادل برسد، تصریح کرد: اینکه خودروهای وارداتی دست دوم چند سال کار کرده باشند آیین نامه خواهد شد و اطلاع رسانی می شود.

در هفته های گذشته موضوع افزایش قیمت خودرو های داخلی کلید خورد و این مساله تحت تاثیر  افزایش قیمت ارز و هزینه های عمومی بوده ،اما در واکنش به همین مساله قیمت بازار آزاد هم یک جهش محسوس داشت به همین دلیل بسیاری از نمایندگان مجلس معتقدند این مساله تحت تاثیر مصوبه واردات خودرو بوده و اگر بازار با عرضه کافی همراه بود نباید شاهد افزایش قیمت های هیجانی در بازار آزاد باشیم بر همین مبنا جلسه استیضاح وزیر صنعت در روز ۱۰ اردیبهشت ماه اعلام وصول شده است.