وزیر اقتصاد گفت: بسته ۱۰ بندی دولت درباره مهار تورم و رشد تولید که به تأیید رسیده است، پس از اخذ نظر فعالان بخش غیردولتی با حضور رئیس‌جمهور نهایی و ابلاغ می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در حاشیه هیأت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: بسته ۱۰ بندی دولت درباره مهار تورم و رشد تولید که به تأیید مشترک بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه رسیده است، امروز برای اخذ نظر تشکل‌های اقتصادی تولیدی کشور ارسال شده و در روزهای آینده پس از اخذ نظر فعالان بخش غیردولتی، با حضور رئیس‌جمهور نهایی و ابلاغ می‌شود.

خاندوزی بیان کرد: امید است با توجه به هدف‌گذاری‌های دقیق در بسته ۱۰ بندی برای مهار تورم و رشد تولید، بتوانیم یک سند هماهنگ‌کننده بین تمام اجزای دولت جهت نیل به اهداف شعار سال داشته باشیم.

وی درباره استیضاح وزیر صمت، عنوان کرد: دولت در موضوع حمایت از وزرا و اعضای کابینه یکدست، هماهنگ و کاملاً جدی است.

وزیر اقتصاد تأکید کرد: حل و فصل واقعی مشکلات اقتصادی ویژه مسائل فرابخشی مثل مسکن، تورم، خودرو و… نیازمند دو مقدمه است؛ نخست مسئله هماهنگی و گام بعدی ثبات سیاست‌ها است و این دو مقدمه هم باید در داخل دولت و هم میان دولت و مجلس رخ دهد. قطعاً در شرایط فعلی استیضاح وزرا کمکی به هماهنگی سیاست‌ها نمی‌کند و وزارتخانه‌ها را با چالش‌های تصمیم‌گیری مواجه خواهد کرد.

خاندوزی اظهار داشت: با استیضاح فرصت سال حمایت از تولید از دست خواهد رفت، بنابراین امیدواریم بهترین تصمیمی که نیازمند ادامه همکاری بین اعضای دولت و مجلس و دولت است، اتخاذ شود.