شرکت‌های نوکیا و اپل قرارداد مجوز 5G سال ۲۰۱۷ را در حالی تمدید کردند که شرایط این قرارداد محرمانه عنوان شده است

به گزارش مرور نیوز، شرکت نوکیا اعلام کرد که قرارداد جدید و بلندمدت مجوز پتنت را با اپل امضا کرده است. این قرارداد جایگزین توافقنامه مجوز موجود امضا شده در می ۲۰۱۷ است که تا پایان سال ۲۰۲۳ منقضی می‌شود.

 نوکیا گفت که برای یک دوره چند ساله از اپل دریافتی خواهد داشت و انتظار دارد درآمد مربوط به این قرارداد جدید را از ژانویه ۲۰۲۴ شناسایی کند.

این شرکت اضافه کرد که درآمد مورد انتظار مطابق با چشم انداز بلندمدت شرکت در سه ماهه اول است. گزارش‌ها حاکی از آن است که اپل پیش پرداخت نقدی به نوکیا را داده و این شرکت همچنین پرداخت‌های دیگری از اپل در طول این قرارداد دریافت کرده است.

در حالی که شرایط قرارداد بین دو شرکت محرمانه است، گفته می‌شود که اختراعات نوکیا در ارتباط با ۵G و سایر فناوری‌ها و کمک به استاندارد‌های سلولی را هم پوشش می‌دهد.

طبق گفته این شرکت، از سال ۲۰۰۰، سبد اختراع نوکیا بر اساس بیش از ۱۴۰ میلیارد یورو (۱۵۲.۷۰ میلیارد دلار) سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه ساخته شده است و شامل حدود ۲۰۰۰۰ پتنت در کشور‌های مختلف از جمله بیش از ۵۵۰۰ مورد ضروری برای اتصال ۵G است. اختراعات ضروری، باید بر اساس شرایط منصفانه، معقول و بدون تبعیض (FRAND) مجوز داشته باشند.