حسین مقیسه با بیان اینکه بخشی از نیروی انسانی خودروسازان دولتی و سفارشی هستند، اظهار کرد: به همین دلیل بخشی از هزینه سربار و قیمت تمام شده خودروسازان به این هزینه ها بر می گردد و از طرف دیگر مدیران خودروسازی ها در مقابل فشار نمانیده ها و ... نمی توانند مقاومت کنند.

به گزارش مرور نیوز ، یک کارشناس اقتصادی با تاکید بر اینکه تولید خودرو با داشتن ایربک و ..... با استاندارد، کمتر از ۸ هزار دلار تمام نمی شود، اظهار کرد: از طرف دیگر عرضه خودروها در سامانه یکپارچه باعث بروز بحرانی در صنعت خودرو شده، زیرا برخی محصولات با بازار فاصله زیادی دارند و تقاضا برای این خودروها زیاد است و تا چند سال دیگر اگر دولت اجازه می داد قیمت این محصولات بالاتر به فروش می رسید بازار تعدیل می شد.

حسین مقیسه با بیان اینکه تیراژ واقعی تولید خودروسازان کشور یک میلیون و ۱۰۰ هزار دستگاه است، گفت: حتی در ابتدای دهه ۹۰ که این خودروسازها در مجموع یک میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو تولید می کردند بخشی به صورت مونتاژی بود. در مقطع کنونی هم تولید خودرو در کشور بیشتر از این افزایش نمی یابد مگر اینکه خلا بازار از طریق واردات خودرو برطرف شود.

او با تاکید بر اینکه صنعت خودروی ایران به صورت دستوری پیشرفت نمی کند، اظهار کرد: اقتصاد ایران تحت تحریم‌ است و این مساله باعث افزایش فشار دستمزدی و ... شده و حالا دولت تلاش می کند با سرکوب کردن قیمت ها در بازار تعادل ایجاد کند، در شرایطی که فشار به تولید هم منجر به بروز مشکلاتی برای بنگاه های اقتصادی و حتی اشتغال کشور می شود، زیرا تعطیلی یک کارخانه می تواند مسائل دیگری ایجاد کند، از این رو بخشی از

مقیسه با تاکید بر اینکه خصوصی سازی در صنعت خودرو تنها راهکار حل بحران مشکل است، اظهار کرد: در صورت خصوصی سازی اگر خودروسازان محصولات را با کیفیت مناسب و قابل رقابت عرضه نکنند و مسائل کنونی مربوط به قیمت گذاری هم دیگر وجود نخواهد داشت، به طور قطع در آن صورت اگر این شرکت ها مطابق شرایط تولید نکنند به تعطیلی کشیده خواهند شد به همین دلیل باید در محصولات خود بهره وری ایجاد کنند.

این کارشناس اقتصادی با تاکید بر اینکه بخشی از نیروی انسانی خودروسازان دولتی و سفارشی هستند، اظهار کرد: به همین دلیل بخشی از هزینه سربار و قیمت تمام شده خودروسازان به این هزینه ها بر می گردد و از طرف دیگر مدیران خودروسازی ها در مقابل فشار نماینده ها و ... نمی توانند مقاومت کنند و همین مساله باعث بروز مشکلاتی در صنعت خودرو شده است، از این رو تا زمانی که صنعت خودروی کشور دولتی است مشکلات صنعت خودرو هم به طور کامل برطرف نمی شود.