رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: با توجه به گرمای هوا و ازدیاد عرضه، قیمت میوه و صیفی ۲۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش مرور نیوز،  مصطفی دارایی نژاد گفت: با توجه به فراوانی عرضه، گرمای هوا و کاهش تقاضا همزمان با آغاز محرم قیمت تمامی اقلام میوه و صیفی ۲۰ درصد نسبت به هفته  گذشته کاهش داشته است.

او قیمت هرکیلو انگور یاقوتی ۳۰ تا ۴۰ هزارتومان اعلام کرد و افزود: نرخ کنونی هرکیلو آلبالو ۳۰ تا ۳۵ هزارتومان، زردآلو ۲۰ تا ۳۵ هزارتومان، هلو ۱۰ تا ۳۰ هزارتومان، سیب گلاب ۲۵ تا ۴۰ هزارتومان، آلو قطره طلا ۱۵ تا ۳۵ هزارتومان، آلو سانتریزه ۳۰ تا ۴۰ هزارتومان، گیلاس صورتی ۲۰ تا ۳۰ هزارتومان، گیلاس مشکی ۳۰ تا ۴۰ هزارتومان، گیلاس تکدانه ۸۰ هرارتومان، شلیل شبرنگ ۲۵ تا ۴۰ هزارتومان، خیار درختی ۱۵ تا ۲۰ هزارتومان، خیار اصفهان ۱۵ تا ۲۰ هزارتومان و خیار بوته ای ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان است.

دارایی نژاد قیمت هرکیلو هندوانه را ۶ تا ۷ هزارتومان، طالبی ۷ تا ۸ هزارتومان، جانا ۸ تا ۱۰ هزارتومان و ملون ۱۰ تا ۱۳ هزارتومان اعلام کرد.

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی از کاهش ۲۰۰ هزارتومانی هرکارتن آناناس خبرداد و گفت: اکنون نرخ هرکارتن آناناس ۸۰۰ هزارتومان و هرکیلو موز هندی ۴۰ هزارتومان و موزاکوادور ۵۲ هزارتومان است. همچنین جلوی واردات انبه گرفته شده و تمامی انبه های موجود در بازار قاچاق است.

او قیمت هرکیلو پیاز را ۸ تا ۱۱ هزارتومان و سیب زمینی ۱۰ تا ۱۲ هزارتومان اعلام کرد و گفت: طبق روال همه ساله در ایام محرم تقاضا برای خرید پیاز و سیب زمینی در بازار افزایش می یابد.

دارایی نژاد درباره آینده بازار میوه گفت: برآوردها حاکی از آن است که هفته آینده قیمت میوه و صیفی ۱۰ درصد کاهش یابد.