وزیر نفت با اشاره به اختلال اخیر در جایگاه‌های عرضه سوخت کشور، گفت: مرکز داده سامانه هوشمند کارت سوخت مشکلی پیدا نکرده و از روز سه‌شنبه (۲۸ آذر) این سامانه در ۷۸ درصد جایگاه‌ها بالا آمده و اکنون فعال است.

به گزارش مرور نیوز، جواد اوجی امروز (چهارشنبه، ۲۹ آذرماه) در حاشیه نشست هئیت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: صبح دوشنبه (۲۷ آذرماه) ساعت ۹ تا ۱۰ تعدادی از جایگاه‌های کشور عملیات سوخت رسانی ‌شان متوقف شد که بلافاصله در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ستاد بحران را تشکیل دادیم و با بسیج ۲۲ هزار نفر از همکاران و با صبوری مردم و پای کار آمدن صداوسیما در همان ساعات اولیه این توطئه را خنثی کردیم و عملیات سوخت‌رسانی در جایگاه‌ها به‌صورت دستی برقرار شد.

وزیر نفت تصریح کرد: آن‌ها می‌خواستند مردم را عصبانی کنند، اما با کار جهادی که کردیم خیلی‌ها متوجه این موضوع نشدند، همچنین اسم عملیاتشان را گنجشک گذاشته‌اند، اما خبر ندارند اینجا ایران است و در سال ۵۷ پر عقاب ریخت چه برسد به گنجشک.

وی با بیان اینکه مرکز داده سامانه هوشمند سوخت در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران واقع شده و خوشبختانه مشکلی پیدا نکرده است، افزود: از روز گذشته هم سامانه هوشمند کارت سوخت در ۷۸ درصد جایگاه‌ها بالا آمد و اکنون فعال است.

اوجی گفت: امسال ۹۳ درصد سبد سوختی وزارت نفت در نیروگاه‌ها گاز بوده و بیش از ۳۶ میلیون مترمکعب گاز بیشتر به نیروگاه‌ها عرضه شده، همچنین امسال روزانه ۶ میلیون مترمکعب گاز بیشتر به صنایع عرضه شده است.

وی با اشاره به اینکه کیفی‌سازی فرآورده‌های نفتی در پالایشگاه‌ها در دولت سیزدهم آغاز شده است، افزود: بنده بیش از ۳۰ سال در صنعت نفت فعالیت دارم، اما فرآیند کیفی‌سازی سوخت پالایشگاه‌ها که در این دولت رقم خورده بی‌سابقه بوده است.

وزیر نفت اظهار کرد: ظرف دو تا سه سال آینده همه محصولات پالایشگاهی ما استانداردی در حد یورو ۵ خواهند داشت.

اوجی در باره انتقال کارت سوخت به کارت ملی یا کارت بانکی نیز گفت: این موضوع در مرحله کارشناسی است.