سخنگوی شورای رقابت در رابطه با افزایش تعرفه‌ها عنوان کرد: اگر تخلفی صورت گرفته باشد یا از دستورالعمل‌ها عدول شده باشد، رسیدگی لازم انجام می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، سپهر دادجوی توکلی، سخنگوی شورای رقابت، تاکید کرد که وظیفه شورای رقابت ورود به بازارهای انحصاری است که رویه‌های ضد رقابتی دارد. او همچنین عنوان کرد که بازار اینترنت ، چه ثابت و چه همراه، بازار انحصاری تشخیص داده شده‌اند.

توکلی همچنین افزود: در مصوبه ۶۲۳ شورای رقابت، اپراتورها را ملزم شده‌اند که میزان بسته هایشان را متنوع کنند و از نظر زمان‌بندی، مقدار و حجم تغییراتی را اعمال کنند. در مورد شبکه‌های سیم مسی و قص علی هذا، اما در مورد افزایش تعرفه بسته‌ها، این موضوع از طرف تنظیم‌گربخشی که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است، اتفاق افتاده است. اگر این رویکرد، نتواند به تکالیف خود درست اقدام کند، شورای رقابت بر اساس تشخیص خودش یا شکایت مردمی به این موضوع ورود پیدا کند.

سخنگوی شورای رقابت در ادامه تصریح کرد که در شورای رقابت، یک معاونت اقتصادی فعالیت دارد که با سازمان برنامه و بودجه در تماس است و در خصوص افزایش تعرفه‌ها، پس از برگزاری جلسات کارشناسی، اگر شورا صلاح بداند، به این موضوع ورود می‌کند.

توکلی همچنین اظهار کرد: برای اولین بار است که موضوع قیمت مطرح می‌شود و شورای رقابت قطعاً راجع به این قضیه حساس است. اگر به این نتیجه برسد که تنظیم‌گربخشی‌اش نتوانسته وظایف خود را به نحو احسن انجام دهد، کمک می‌کند به این تنظیم‌گر که عدالت را رعایت کند.

افزایش بیش از ۳۴درصدی تعرفه اینترنت را به ۱۹۵ گزارش کنید

امیر لاجوردی، رییس سازمان تنظیم مقررات و قائم‌مقام وزیر ارتباطات، با انتشار پُستی در شبکه اجتماعی ایرانی اعلام‌کرد: هیچ بسته‌ای (اعم از بسته‌های عادی، شبانه وغیره) طبق بررسی‌ در سازمان، در ساعت هفت و ۱۳ دقیقه صبح امروز تا روز پنجشنبه در اختیار مردم بوده، حذف نشده است.

لاجوری با اشاره به این امر که بسته‌های اینترنت فقط ۳۴ درصد افزایش یافته است، عنوان کرد: هفت بسته‌ جدید ۹۰روزه، ۱۲۰روزه و ۱۸۰روزه توسط اپراتورها معرفی شده است.

رییس سازمان تنظیم مقررات همچنین تاکید کرد که سرشماره ۱۹۵ برای دریافت شکایت‌های مردمی در دسترس است. کاربران اینترنت می‌توانند هر افزایش تعرفه‌ای را که بیش از این مقدار رخ داده است، از طریق شماره‌گیری این شماره ثبت کنند تا سازمان تنظیم مقررات به آن رسیدگی کنند.

قائم‌مقام وزیر ارتباطات بر اساس این گزارش همچنین روز گذشته تأکید کرد: با اپراتورهایی که بسته‌ای را حذف کنند یا افزایش بیش از ۳۴درصدی در قیمت داشته باشند، به‌طور حتم برخورد قانونی خواهد شد.