نماینده یونیدو در ایران با تاکید بر ضرورت توجه به آموزش کشاورزی نوین در ایران، گفت: ایران ظرفیت و تکنولوژی کاملی در زمینه کشاورزی دارد.

به گزارش مرور نیوز، الساندرو آمادیو در حاشیه برگزاری نخستین همایش ملی کاربرد علوم و فناوری‌های نوین در کشاورزی و منابع طبیعی میبد در ارتباط با جایگاه ایران در جهان به لحاظ بهره‌گیری از تکنولوژی و فناوری‌های کشاورزی، اظهار کرد: ایران در زمینه کشاورزی به اندازه کافی همه نیازمندی‌ها و تکنولوژی‌ها را دارد.

وی با اشاره به اینکه استفاده از تکنولوژی های نوین نیازمند علم و آموزش لازم است، افزود: تنها چیزی که لازم است این است که در بحث آموزش باید بیشتر کار شود.

نماینده یونیدو در ایران تصریح کرد: با طراحی این تکنولوژی‌ها در کنار یکدیگر، به ویژه در بحث گلخانه‌ها و کشاورزی می‌توان از این تکنولوژی‌ها بیشتر بهره گرفت.

آمادیو خاطرنشان کرد: امروز در ایران همه تکنولوژی‌ها وجود دارد، از جمله تکنولوژی نانو، بحث تصفیه آب و سایر موارد اما مهمترین مسئله این است که این تکنولوژی‌ها را باید با هم ترکیب کرد و به بهترین نحو ممکن از آن استفاده برد، به ویژه در بحث گیاهان و رشد و نمو گیاهان در بخش کشاورزی باید این موضوع دقت شود.

وی برگزاری همایش و سمینارها را در بالابردن دانش‌ علوم مهم دانست و افزود: این سمینارها می‌تواند کمک قابل توجهی به سطح دانش و تولید عقاید و افکار مختلف برای استفاده از تکنولوژی‌های مختلف در بخش کشاورزی باشد.

‌ نماینده یونیدو در ایران عنوان کرد: علاوه بر برگزاری این همایش‌ها، اجرای طرح‌های پایلوتی و نمونه و سرمایه‌گذاری در این زمینه و ترکیب تکنولوژی‌ها در بخش کشاورزی بسیار مهم است.

در  نخستین همایش ملی کاربرد علوم و فناوری‌های نوین در کشاورزی و منابع طبیعی میبد، با اهدا لوح از دکتر الساندرو آمادیو نماینده یونیدو در ایران تجلیل شد.