قیمت میوه های مجلسی و سایز با سایر انواع میوه در بازار عید نوروز تفاوت چشمگیری دارد به طوری که هر کیلوگرم سیب با کیفیت اما کوچک ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان اما سیب مجلسی تا ۳ برابر این قیمت به فروش میرسد.

به گزارش مرور نیوز، میوه تنظیم بازار عید امسال بنابر اعلام سازمان تعاون روستایی35 درصد زیر قیمت بازار عرضه شده است.

 هر کیلوگرم سیب با کیفیت زرد و قرمز تنظیم بازاری در تهران 31 هزار تومان و پرتقال تامسون شمال 18 هزار تومان در تهران عرضه می‌شود.


با توجه به مصادف شدن عید امسال با ماه رمضان خرما نیز به صورت تنظیم بازاری عرضه شد به طوری که قیمت هر کیلوگرم خرمای مضافتی 85 تا 93 هزار تومان و  کبکاب 35 هزار تومان تا 47 هزار تومان با توجه به کیفیت و نوع بسته بندی به فروش می رسد.

بنابر گزارش میدانی هرکیلوگرم پرتقال تامسون شمال با توجه به کیفیت آن در بازار با قیمت های متفاوت و با قیمت های بالاتری به فروش می رسد به طوری که هر کیلوگرم از این محصول با قیمت های 18 هزار تومان، 25 هزار تومان تا 45 هزار تومان در تهران عرضه می شود.

هر کیلوگرم سیب درختی مجلسی 05 هزار توان 74 هزار تومان در مغازه ها به فروش میرسد هر کیلوگرم سیب سایز کوچک نیز 20 تا 25 هزار تومان به فروش میرسد.

خیار مجلسی نیز در فروشگاه 40 تا 47 هزار تومان به فروش میرید هر چند که این محصول را حدود 30 هزار تومان نیز میتوان خریداری کرد.

قیمت هرکیلوگرم موز نیز قیمت های متفاوتی دارد به طوری که با توجه به کوچک یا بزرگ بودن و وضعیت تازگی 50 تا 90 هزار تومان به فروش می‌رسد.

 هر کیلوگرم کیوی 035 تا 50 هزار تومان و نارنگی 30 تا 50 هزار تومان به فروش میرسد.


بنابراین گزارش با توجه به نگهدای میوه های مانند سیب و پرتقال در سردخانه هرساله قیمت این میوه ها در بازار افزایش می یابد که به طبع آن بر قیمت سایر میوه ها نیز تاثیر می‌گذارد.