حسین مهاجران از پشت پرده افزایش قیمت پرتقال و نارنگی شب عید پرده برداری کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی مرور نیوز ،رئیس اتحادیه میوه و سبزی درباره سرمای چند وقت پیش که به باغات پرتقال و کیوی شمالی آسیب رساند توضیح داد:کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی باغات شمال را ارزیابی کردند و برآورد کردند 700 هزار تن مازاد تولید داشتیم و متاسفانه کل این مازاد تولید آسیب دیده است اما با این حال یک توازون تولید و مصرف در بازار وجود دارد.  

حسین مهاجران با اشاره به اینکه ما مشکلی در تامین میوه شب عید نداریم افزود:طبق نامه ای  که اتحادیه میوه و سبزی به وزرات جهاد کشاورزی ارسال کرده است اعلام شده این پرتقال های آسیب دیده مناسب مصرف برای شب عید  نیست که به بازار بیاید و همچنین منطقه ای که در شرق مازندران محصولات اش برای تامین میوه عید بود کمی دچار آسیب شده است.

وی با بیان اینکه متولی سازماندهی میوه شب عید وزارت جهاد کشاورزی است اظهار کرد: مسئولین وزارت جهاد کشاورزی معتقدند  که پرتقال جنوب کشور و غرب مازندران جواب گوی نیاز مردم برای عید است و نیازی به واردات آن نداریم.

مهاجران در پاسخ به این سوال که در شرایطی که پرتقال کشور آسیب دیده احتمال سو استفاده سودجویان برای قاچاق میوه  و واردات آن فراهم است اذعان کرد: ما از مردم می خواهیم اگر شب عید با کمبود پرتقال در بازار روبه رو شدند رو به سمت میوه هایی نظیر:سیب، کیوی ،خیار و موز با کیفیت که در بازار داخلی موجود است بیاورند تا بازار دست افراد سودجو نیفتد چرا که به طبع آن  افزایش قیمتی چند برابری را شاهد خواهیم بود.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی هم چنین ادامه داد: از دیروز واردات نارنگی پاکستانی به صورت غیر قانونی آغاز شده و وارد بازار شده است، با این حال باید ببینیم پرتقال جنوب کشور و غرب مازندران جوابگوی نیاز مردم را می دهد یا خیر والا احتمال افزایش قیمت مرکبات برای شب عید را خواهیم داشت.