بانک تجارت شعبه تازه خود در محدوده چهارراه استانبول را «آتش نشانان شهید پلاسکو» نام می نهد.

به گزارش مرور نیوز، ساختمان تجاری پلاسکو در محدوده خیابان جمهوری تهران ساعت 8 صبح سی ام دی ماه دچار حریق شد که پس از سه ساعت و نیم تلاش آتش نشانان برای مهار آتش، 15 طبقه ساختمان به طور کامل فروریخت.

در این حادثه شعبه 270 بانک تجارت که تنها واحد بانکی فعال در مجتمع تجاری پلاسکو تهران بود، همچون سایر واحدهای تجاری این مجتمع به طور کامل ویران شد.

در همین پیوند، روابط عمومی بانک تجارت اعلام کرد شعبه «آتش نشانان شهید پلاسکو» تا هفته آینده راه اندازی و جایگزین شعبه پلاسکو این بانک می شود.

این بانک در حال آماده سازی شعبه جدید است که در محدوده چهارراه استانبول راه اندازی می شود.

بر پایه اعلام روابط عمومی این بانک، هیچیک از اسناد و اوراق بهادار شعبه پلاسکو در آتش سوزی از بین نرفته است؛ زیرا کارکنان شعبه در ساعت های آغازین صبح پنجشنبه به محض آگاهی از حادثه، همه مدارک را به گاوصندوق اصلی شعبه که برابر آسیب ها و حوادث مقاوم است، انتقال دادند.

تا زمان بهره برداری از شعبه آتش نشانان شهید پلاسکو، شعبه سعدی جنوبی بانک تجارت به کد 262 به مشتریان خدمات ارایه می کند.

این شعبه در خیابان سعدی جنوبی، پایین تر از چهارراه مخبرالدوله، روبروی ساختمان سینگر قرار دارد.

** تمهیدات بیمه ایران در پی حادثه ساختمان پلاسکو

شعبه فردوسی بیمه ایران برای خسارتدهی به کسبه ساختمان پلاسکو تعیین شد.

همه شعبه های بیمه ایران که بیمه نامه واحدهای ساختمان پلاسکو را صادر کرده اند، باید به همراه پرونده های خسارتی به این شعبه مراجعه کنند.

همچنین نمایندگان سراسر کشور مجوزهای لازم را برای صدور بیمه نامه اصناف بدون بازدید اولیه تا سقف 10 میلیارد ریال دریافت کردند.

همه نمایندگان موظف شدند به واحدهای صنفی منطقه خود مراجعه و اطلاعات لازم در زمینه پوشش های بیمه نامه اصناف را ارایه کنند.

بر پایه اعلام رییس کل بیمه مرکزی، فقط 25 درصد واحدهای تجاری و تولیدی ساختمان پلاسکو زیر پوشش بیمه بوده اند که برخی از آنها به دلیل پایین اعلام کردن سرمایه برای پرداخت نکردن حق بیمه واقعی، پوشش های ناکافی از 500 میلیون تا چند میلیارد ریال داشتند.

به گفته وی، شرکت های بیمه کمتر از 400 میلیارد ریال برای این ساختمان تجاری و تولیدی تعهد بیمه ای داده بودند.