مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه اعلام کرد که ساختمان جمهوری این شرکت آمادگی همکاری با کسبه پلاسکو را دارد. وی همچنین از انجام سفری با هزینه 400 میلیون تومانی در این فروشگاه در سالیان گذشته پرده برداشت.

به گزارش مرور نیوز، فرشید گلزاده با اشاره به این‌که فروشگاه رفاه آمادگی کامل دارد تا ساختمان جمهوری را در اختیار کسبه پلاسکو قرار دهد، اظهار کرد: اگر بتوانیم از لحاظ ضوابط زیرساختی شرایط را فراهم کنیم در مجموع 100 واحد کسبه پلاسکو را می‌توانیم در ساختمان جمهوری فروشگاه رفاه داشته باشیم؛ هرچند در مورد رایگان یا غیررایگان بودن این واگذاری تصمیمی نگرفتیم.

وی در ادامه گفت: در دهه فجر به مناسبت جشن 22 سالگی این فروشگاه، افتتاح 22 فروشگاه نسل جدید را در دستور کار قرار داده‌ایم.

مدیر عامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه با بیان این‌که 350 میلیارد ریال برای توسعه فروشگاه‌های جدید هزینه شده است، اظهار کرد: 143 میلیارد ریال هزینه مربوط به سال‌های گذشته را پرداخت کرده‌ایم و 115 میلیارد ریال وصول مطالبات داشته‌ایم. علاوه بر این 700 میلیارد ریال نیز به مردم تخفیف داده‌ایم در حالی که قدرت خرید مردم پایین آمده و در شرایط رکود بسیار بالا قرار داریم.

گلزاده ادامه داد: خوشبختانه مردم با فروشگاه‌های رفاه آشتی کردند و ما توانستیم 250 درصد افزایش تخفیف داشته باشیم. بنابراین با توجه به رقابت شدید موجود در بازار کاهش قدرت خرید مردم و شرایط رکودی 200 میلیارد ریال سود خالص واقعی به شرکت تزریق کردیم و این در حالی است که در سال جاری سبد حمایتی از دولت نداشتیم.

وی همچنین اعلام کرد که از 22 بهمن‌ماه تا پایان سال جاری بیش از 3000 قلم کالا تا 50 درصد مشمول تخفیف خواهند شد و جشنواره فروش ویژه بهار را نیز پس از آن خواهیم داشت. همچنین چند طرح ملی داریم که با عنوان تولید ملی و فروش ملی مدنظر قرار می‌گیرند.

مدیر عامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه در ادامه اعلام آمادگی کرد که این فروشگاه تمایل دارد فروشگاه‌های بزرگ و کوچکی که به صورت فردی اداره می‌شوند به شبکه رفاه وصل کنند تا از جهت آموزش، رعایت استانداردها، IT و برند پشتیبانی لازم از آنها به عمل آید که این مساله موجب خواهد شد 15 تا 20 درصد هزینه‌های فروشگاه‌های ذیربط کاهش پیدا کند.

گلزاده همچنین از تولید محصولات جدید با برند رفاه خبر داد و گفت: تا پایان سال 60 کالا با نشان رفاه در بازار توزیع خواهد شد و علاوه بر این رفاه وارد فروش خدمات مالی از جمله بیمه، لیزینگ و خدمات گردشگری می‌شود.

به گفته وی، در ایران حدود هفت درصد از مایحتاج زندگی مردم از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای تامین می‌شود در حالی که این رقم در دنیا بسیار بالاتر از این میزان بوده و حدود 80 درصد است.

پرده‌برداری از تخلفات مالی در فروشگاه رفاه

مدیر عامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه در مورد آخرین وضعیت تعیین تکلیف پرونده‌های تخلفاتی در فروشگاه رفاه، اظهار کرد: بخشی از پرونده‌هایی که رسانه‌ای شده در حال پیگیری است هرچند که تنوع پرونده‌ها زیاد است و برخی از آنها پرونده‌های خاص نیستند. علاوه بر این بخش دیگری از پرونده‌ها مربوط به وصول مطالبات مالی فروشگاه بوده است.

گلزاده همچنین در خصوص شرکت‌های زیان‌ده تحت مجموعه فروشگاه رفاه، گفت: طی سال‌های گذشته 60 شرکت زیان‌ده شکل گرفته‌اند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر فروش فروشگاه رفاه واقع در میدان آزادی، بیان کرد: طبق تکلیفی که توسط مجمع محول شده بود باید اموال مازاد به فروش می‌رسید و تبدیل به اموال مولد می‌شد در سال گذشته تلاش زیادی صورت گرفته اما به دلیل رکود سنگین این امکان وجود نداشت. ما حتی موفق نشدیم ساختمان جمهوری را به فروش برسانیم هرچند که اخطارهایی از سایر نهادها در این رابطه که ممکن است این املاک در میانه شهر مساله‌ساز شود.

مدیر عامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه افزود: در مورد فروشگاه رفاه آزادی خطر از دست دادن این فروشگاه را به دلیل مشکل سند داشتیم اما کمیته امداد طبق قیمت کارشناسی به منظور خرید اقدام کرد. ما اگر می‌توانستیم با قیمت بالاتر می‌فروختیم هرچند که امدادی‌ها نیز با دلیل کمبود نقدینگی دوست داشتند که با مبلغ پایین‌تری ملک مورد اشاره را خریداری کند. به هرحال با توجه به شرایط اقتصادی کشور توانستیم این شعبه را به صورت اقساطی به فروش برسانیم.

گلزاده در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر مباحث مطرح شده در خصوص فیش حقوقی‌اش و این‌که دستگاه‌های نظارتی به این مساله ورود کرده‌اند، اظهار کرد: در رفاه حقوق نجومی نداریم بلکه عملکرد نجومی داریم. حقوق بنده نیز با توجه به آیین‌نامه ابلاغی بوده اما گویا دوستان کارانه غیرنقدی را نیز مشمول حقوق به حساب آوردند که بنده اعلام کردم این رقم را قطع کنند و حتی اگر لازم باشد بازگردانده شود.

وی افزود: آنچه که باید تاکید کنم این است که حقوق فعلی بنده از حقوق چهار سال مدیر عامل سابق نیز کمتر است و 40 ساعت اضافه‌کاری خود را نیز کم کردم و حق ماموریت را دریافت نمی‌کنم. باید اشاره کنیم که در این شرکت در سالیان گذشته سفری با هزینه 400 میلیون تومانی انجام شده است!

مدیر عامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه همچنین در مورد احضارش به سازمان بازرسی خاطر نشان کرد: تیتری زدند و اعلام کردند که بنده به سازمان کل کشور احضار شدم اما نه تنها این اتفاق نیفتاده بلکه دوستانمان در سازمان بازرسی اعلام کردند که جسارتی نکردیم که با شما جلسه‌ای بگذاریم. ما از مجموعه‌ای که این خبر کذب را منتشر کرده شکایت می‌کنیم حتی برخی گفتند که من از کشور خارج شده‌ام و ما این مسائل را به لحاظ حقوقی پیگیری می‌کنیم.