انتشار گزارش 100 شرکت برتر ایران و بررسی سابقه چهار ساله آن نشان می‌دهد که بانک دی در مسیر رو به رشد قرار دارد و به صدر شرکت‌های برتر کشور نزدیک می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، بنا بر اعلام بانک دی، نوزدهمین همایش رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران امسال در حالی به معرفی بنگاه‌های بزرگ اقتصادی کشور پرداخت که بار دیگر نام بانک دی به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در صدر این جدول قرار داشت.

بانک دی که هفتمین سال فعالیت خود را به عنوان یک بانک خصوصی پشت سر می‌گذارد اینک توانسته است با جلب اعتماد مشتریان سهامداران و حضور فعالانه در اقتصاد کشور در رتبه سی و هفتم جدول شرکت‌های برتر و بزرگ ایران قرار بگیرد.

نخستین حضور در بین 100 شرکت برتر

مرور عملکرد بانک دی طی چهار سال گذشته حکایت از رشدی موزون و متعالی دارد به طوری که هر ساله بیش از 10 پله صعود را در جدول 100 شرکت برتر تجربه کرده است.

این بانک در هفدهمین همایش رتبه بندی که بهمن 93 برگزار شد برای نخستین بار ضمن ورود به جمع 100 شرکت برتر ایران حائز رتبه اول به لحاظ رشد فروش نیز شد. هولدینگ دی بر اساس اطلاعات سال مالی 1392 با 270 درصد رشد فروش بیشترین میزان رشد را در بین 100 شرکت برتر کشور به خود اختصاص داد.

به این ترتیب در سال نخست حضور در جمع برترین‌ها با قرار گرفتن در رتبه 63 جدول 100 شرکت برتر ایران 56 پله صعود را تجربه کرد.

ادامه صعود در سال ۹۴

بانک دی در ادامه روند رو به رشد خود عملکرد مناسبی در رتبه‌بندی شرکت‌های برتر کشور در سال 94 به جای گذاشت و با 15 رتبه ارتقا در جایگاه 51 این لیست قرار گرفت.

در این سال بانک دی علاوه بر ارتقا جایگاه خود در جمع برترها به افتخار دیگری نائل آمد و به عنوان یکی از 10 شرکت پیشرو ایران معرفی شد. معیار اصلی انتخاب شرکت‌ها در این بخش تغییر رتبه فروش در فهرست صد شرکت برتر طی چهار سال اخیر است.

باز هم ارتقای جایگاه در سال ۹۵

اما ادامه توفیق‌های بانک در گزارش سال جاری شرکت‌های برتر نیز نشان داده شد و این بانک موفق شد که ضمن ارتقا جایگاه خود به میزان 14 پله و رسیدن به جایگاه سی و هفتیمن شرکت برتر ایران، همچنان در لیست 10 شرکت پیشرو کشور قرار بگیرد.

سازمان مدیریت صنعتی طی 19 سال متوالی نتایج رتبه‌بندی 500 شرکت برتر ایران را در همایش شرکت‌های برتر ایران را بر اساس اطلاعات مالی سال قبل اعلام می‌کند.

در گزینش 100 شرکت برتر ایران، معیار فروش مبنای انتخاب قرار دارد که پس از گزینش و رتبه‌بندی شرکت‌ها بر اساس شاخص «میزان فروش» این شرکت‌ها بر پایه شاخص‌های دیگری چون اندازه و رشد شرکت، سودآوری و عملکرد، صادرات، نقدینگی، بدهی و بازار نیز مقایسه و رتبه‌بندی می‌شوند.