در چهارمین روز معاملات بورس تهران در سال ۱۳۹۶، شاخص کل 25 واحد رشد را نشان داد اما شاخص فرابورس با ۲.۳ واحد کاهش همراه شد. قندی ها در معاملات امروز رشد قابل توجهی را تجربه کردند و با صف خرید مواجه شدند.

به گزارش مرور نیوز، در چهارمین روز معاملات بورس تهران در سال 1396 شاخص کل بازده نقدی و قیمتی از ابتدای باز شدن معاملات روند صعودی را در پیش گرفت و تا عدد 77 هزار و 577 واحدی بالا رفت اما در ادامه با نوسان هایی همراه شود و در نهایت نسبت به روز گذشته 25 واحد رشد کرد و به رقم 77 هزار و 548 واحدی رسید.

شاخص کل هم وزن نیز با رشد 96 واحدی مواجه شد و به عدد 16 هزار و 59 واحدی دست یافت، علاوه بر این شاخص آزاد شناور 77 واحد رشد کرد و در تراز 85 هزار و 184 واحدی قرار گرفت.

اما شاخص بازار اول با افت 31 واحدی همراه شد و به عدد 54 هزار و 512 رسید همچنین شاخص بازار دوم 328 واحد رشد کرد و در تراز 168 هزار و 8 واحدی نشست.

در داد و ستد های امروز نماد شرکت ملی صنایع مس ایران با 16 واحد تأثیر منفی بر شاخص بیشترین نقش را در نوسانات دماسنج بازار سرمایه داشت، پس از این نماد سایپا، پتروشیمی پردیس، فولاد آلیاژی ایران و شرکت ارتباطات سیار ایران بیشترین نقش کاهنده را در نوسانات شاخص داشتند.

در طرف مقابل نماد گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان با 16 واحد تأثیر مثبت روی شاخص بیشترین نقش را در نوسانات صعودی دماسنج بازار داشت پس از این نماد مخابرات ایران، سرمایه‌گذاری آتیه دماوند و پتروشیمی مبین بیشترین نقش افزاینده را در نوسانات دماسنج بازار داشتند.

در گروه خودرو، نماد ایران خودرو و سایپا کاهش در قیمت پایانی را تجربه کرده اند از طراحی نمادهای ایران خودرو دیزل و زامیاد با افزایش در قیمت آخرین معامله و قیمت پایانی مواجه شدند.

در گروه محصولات شیمیایی نیز تعداد زیادی از نمادها با روند رو به رشد مواجه شدند و در مقابل تعدادی نیز کاهش در قیمت پایانی را تجربه کردند در این گروه 44 میلیون و 622 هزار سهم به ارزش بیش از 12 میلیارد تومان در 5 هزار و 511 نوبت، مورد داد و ستد قرار گرفت.

اما تعداد زیادی از فلزی ها امروز شرایط کاهش را تجربه کردند، در گروه فلزات اساسی 35 میلیون او 537 هزار سهم به ارزش بیش از 7 میلیارد تومان 104 هزار و 222 نوبت معامله شد.

قندی ها در چهارمین روز معاملات این هفته یک دست رشد کردند و اکثریت قریب به اتفاق آنها با رشد بالای سه درصدی در قیمت آخرین معامله و قیمت پایانی مواجه شدند همچنین تقریباً تمام نمادهای گروه قند و شکر امروز با صف خرید همراه بودند.

ارزش معاملات بورس تهران امروز نسبت به روزهای گذشته تا حدودی تقویت شود و به رغم 98 میلیارد و 10 میلیون تومان رسید، این رقم ناشی از دست به دست شدند 548 میلیون و 481 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله نزدیک به 55 هزار نوبت داد و ستد بود.

آیفکس امروز ۲.۳ واحد افت کرد و به رقم ۸۸۳.۶ رسید، ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم 150 میلیارد و 453 میلیون و 500 هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن 24 هزار و 794 نوبت داد و ستد بود.