یادداشت تفاهم همکاری میان شرکت ملی نفت ایران و هلدینگ زمین شناسی روسیه (روس گیالوگیا) و همچنین یادداشت تفاهم همکاری میان شرکت ملی نفت ایران و شرکت گازپروم روسیه در زمینه گاز، دیروز در حضور رؤسای جمهوری دو کشور امضا شد.

به گزارش مرور نیوز، حسن روحانی، رئیس جمهوری، دیروز (سه‌شنبه، هشتم فروردین ماه) به طور رسمی در کاخ کرملین مورد استقبال ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری فدراسیون روسیه قرار گرفت.

مذاکرات رؤسای جمهوری دو کشور بلافاصله پس از حضور دکتر روحانی در کاخ کرملین آغاز و پس از آن در حضور دکتر روحانی و پوتین، 14 سند همکاری میان مقام‌های ارشد 2 کشور در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، قضایی، حقوقی، علمی و فرهنگی امضا شد.

یادداشت تفاهم همکاری میان شرکت ملی نفت ایران و هلدینگ زمین شناسی روسیه (روس گیالوگیا)، یادداشت تفاهم همکاری بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت گازپروم روسیه در زمینه گاز و قرارداد پروژه برقی کردن خط ریلی گرمسار- اینچه برون و ارسال تجهیزات از جمله تفاهم نامه هایی بود که در حضور روسای جمهوری 2 کشور به امضا رسید.

همچنین با توجه به حضور همزمان نمایندگان بخش خصوصی کشورمان در سفر به روسیه، بازرگانان و فعالان اقتصادی نیز جلسه مشترک و مذاکرات متعددی در حوزه‌های مختلف داشتند و موافقتنامه‌هایی نیز برای همکاری بخش‌های خصوصی ایران و روسیه به امضا رسید.