بین بانک سپه و شرکت ملی پست تفاهمنامه همکاری دو جانبه امضا شد.

به گزارش مرور نیوز، محمدکاظم چقازردی مدیرعامل بانک سپه در مراسم امضای تفاهمنامه میان این بانک با شرکت ملی پست گفت: بانکداردان و فعالان حوزه پست هر دو امین مردم بوده و با همکاری متقابل قادر به ارزش‌آفرینی، اشتغال‌زایی و ارائه خدمات بهتر و بیشتر به جامعه هستند .

مدیرعامل بانک سپه با بیان اینکه در کشورهای توسعه یافته، سازمان‌ها برای یکدیگر خلق ارزش کرده و به آشکار کردن ظرفیت‌های پنهان یکدیگر اقدام می‌کنند، گفت: این ارزش‌آفرینی می‌تواند به درآمدزایی، اشتغالزایی، انتفاع سازمان‌ها و نیز ارائه خدمات بهتر و مفیدتر به مردم منجرشود .

وی با اشاره به پیشینه بانک سپه و شرکت ملی پست گفت: بانک سپه نخستین بانک ایرانی و پست نیز دارای قدمت دیرینه است و همکاری این دو سازمان با توجه به پیشینه تاریخی ارزشمندشان می‌تواند منشأ خدمات بسیار خیر برای جامعه باشد .

رییس هیات‌مدیره بانک سپه با بیان اینکه با عنایت ویژه‌ای که نظام جمهوری اسلامی به این بانک داشت این بانک از تحریم خارج شد، اضافه کرد: اهمیت بانک سپه به سبب انجام پروژه‌های ملی، نقش‌آفرینی مؤثر آن در حوزه اقتصادی و نیز به سبب اینکه بانک سپه بخشی از تاریخ نظام بانکی کشور محسوب می‌شود، است .

چقازردی گفت: در دوران سخت تحریم که حدود 9 سال طول کشید، این بانک سرافرازانه و با افتخار از این آزمون خارج شد .

گشایش 5 میلیارد دلار اعتبار در مدت یک‌سال بعد از رفع تحریم

وی با بیان اینکه در مدت یک‌سال بعد از رفع تحریم بانک سپه 5 میلیارد دلار گشایش اعتبار داشته اظهارداشت: از جمله افتخارات این بانک، از سرگیری فعالیت شعب خارج از کشور خود در لندن، پاریس، فرانکفورت و تنها بانک ایرانی در رم است .

چقازردی به فعالیت‌های شرکت سرمایه‌گذاری امید به عنوان زیرمجموعه بانک سپه اشاره کرد و گفت: این هلدینگ بزرگ دارای پرتفوی متنوعی از فولاد، معدن، نفت، صنایع بالادستی و پایین دستی است که مجموع این فعالیت‌ها، استحکام خاصی به بانک سپه بخشیده است .

مدیرعامل بانک سپه با اشاره به امضای تفاهمنامه با شرکت ملی پست گفت: توفیق تعامل ایجاد شده با پست را در آستانه نورز به فال نیک می‌گیریم و امید است که این تعاملات به ارائه خدمات بهتر به جامعه منجر شود .

وی یادآور شد: این همکاری‌ها می‌تواند به مقوله امنیت و پیشگیری از فساد کمک مؤثری کند .

همکاری بانک سپه و شرکت ملی پست منشاء خدمات بسیاری برای مردم

مدیرعامل شرکت ملی پست نیز گفت: همکاری بین بانک سپه و شرکت ملی پست منشاء خدمات بسیاری برای هموطنان می‌شود .

مهری با اشاره به پیشینه بانک سپه و خدمات و توفیقات آن در بخش‌های مختلف گفت: این تنوع خدمات و توفیقات باعث افتخار است و قطعا مدیریت عالی و مؤثر در این بانک و نیز تیم قدرتمند موجود در آن می‌تواند به انجام کارهایی همچون 5 میلیارد LC در مدت یک‌سال منجر شود .

وی بخشی از توفیق در مسیر جلب اعتماد جامعه داخلی و بین‌المللی توسط بانک سپه در دوران پس از تحریم را مرهون مدیریت قدرتمند و ارتباطات مؤثر آن دانست .

مهری با بیان اینکه امید است با همکاری یکدیگر بتوانیم خدمات بیشتری به مردم ارائه کنیم، گفت: بانک سپه نخستین بانک ایرانی است و قدمت آن به بیش از 90 سال می‌رسد و قدمت پست در جهان نیز به دو هزار و 500 سال قبل که بحث چارپار و پیک مطرح بود باز می‌گردد .

مهری با بیان اینکه سه بحث اصلی هویت مکان، هویت اشخاص و هویت خدمات مالی و بانکی اگر شفاف شوند اقتصاد ما نیز شفاف می‌شوند، گفت: با اتصال این سه مهم، دیگر امکان فرار مالیاتی و ارائه اطلاعات غلط وجود ندارد .

وی ادامه داد: از این سه بحث، هویت مکانی را دولت و مجلس به پست واگذار کرده‌اند. در این راستا نیز تلاش شده تا به 50 میلیون نقطه کدپستی داده شود که اطلاعات 40 میلیون از آنها به هنگام شده است .

مدیرعامل شرکت ملی پست از دیگر حرکت‌های شرکت ملی پست به تعریف آدرس استاندارد در شش شهر تهران، اصفهان، مشهد، بوشهر، قزوین و قم اشاره کرد و گفت: پس از گام یونیک شدن کد و آدرس، اختصاص طول و عرض جغرافیایی است. از 15 میلیون ساختمانی که در شهرها داشتیم ۱۳.۵ میلیون مکان ژئوکد شده است .

مهری اظهار داشت: بعد از این مرحله نیز آدرس استاندارد را روی نقشه‌های بومی سوار کردیم. در عمل این اتفاق برای شش شهر رخ داده است .

وی از گام‌های پیش‌رو به شکل‌گیری اطلاعات مبتنی بر مکان اشاره کرد و افزود: به این ترتیب ما اطلاعات جامعی را سامان دهی می‌کنیم و به راحتی می‌توانیم در اختیار بانک قرار دهیم. همان طور که شماره ملی کنترل می‌شود، بلافاصله نیز آدرس و نقشه مکانی مربوط به فرد ارائه می‌شود .

مدیرعامل شرکت ملی پست بیان کرد: این پروژه از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی است و با این اتفاقات، اطلاعات بیشتری در دسترس بانک قرار می‌گیرد .

مهری با بیان اینکه مأمور پست ضابط قضایی نیز است، افزود: ابلاغیه‌های بانک در ارتباط با معوقات وقتی توسط مأمور پست ابلاغ می‌شود، وی به عنوان مأمور قضایی عمل می‌کند و قابل استناد و پیگیری به لحاظ قضایی است .

مهری با اشاره به تجربه همکاری‌هایش با دیگر بانک‌ها در حوزه دسته چک و... گفت: به منظور حفظ امنیت شهروندان در جهان سعی شده تا پست رابط بین مردم و دولت باشد و خود از فساد و... جلوگیری کند .

وی تأکید کرد: ما آمادگی رساندن پول به در منازل را داریم. همچنین آماده جمع‌آوری وجوه از مطب دندانپزشکان نیز هستیم.