اعتبار نمایندگی شرکت KIA MOTORS در ایران بدون ثبت واژه ابطال منقضی در سامانه "دبیرخانه هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور" منقضی شد.

به گزارش مرور نیوز، نمایندگی شرکت KIA MOTORS در ایران که دارای اعتباری تا تاریخ 9 آذر ماه سال 95 داشت، تمدید نشده و در سامانه "دبیرخانه هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور" بدون ثبت واژه "ابطال" عبارت منقضی ثبت‌شده است.

بر اساس قوانین جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت، تنها شرکت‌هایی می‌توانند محصولات خود را در ایران توزیع کنند که نمایندگی آنها به صورت قانونی ثبت شده باشد.

انقضاء نمایندگی‌ کیا موتور در سامانه دبیرخانه هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی + سند

یدالله صادقی سرپرست معاونت امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره احتمالو اخباری درباره ممنوعیت واردات برندهای خودرو سازی مانند اوپل، آئودی و کیا با توجه به عدم ثبت نمایندگی رسمی آنها در ایران اظهار کرد: ثبت نمایندگی‌ها در معاونت ما و ثبت سفارش در سازمان توسعه تجارت انجام می‌شود. تا مجوز اولیه از سوی ما صادر نشود عملیات ثبت سفارش آنها انجام نمی‌شود.

وی افزود: در مواردی نیز این امکان وجود دارد که برخی با وجود دریافت نمایندگی از سوی ما، اما به دلیل مقررات خاصی اجازه واردات آنها به کشور مانند خودروهای آمریکایی داده نمی‌شود.

سرپرست معاونت امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت و معدن و تجارت ادامه داد: در صورتی که کالایی ژاپنی اما حتی یک قطعه آن آمریکایی باشد، نیز اجازه واردات به کشور ندارد.

وی با بیان اینکه شرکت‌های خارجی نمایندگی دارند توضیح آنها بر روی سایت ایرانیان اصناف قرار گرفته‌ است تصریح کرد: درصورتی که کسی این مجوز را باطل کند یا اقدام به تمدید آن نکند، توضیحات آن با سازمان توسعه تجارت است.

صادقی با بیان اینکه به صورت مصداقی در باره برند های خوردهای وارداتی صحبت نمیکنم گفت: در صورتی که نام برندی در سامانه "دبیرخانه هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور" نباشد به صورت موردی آن بررسی می کنیم اما دلیلی نمی‌بینم راجع به یک خودرو، واردکننده یا شرکت اظهار نظر(رسانه ای) داشته باشم.