رئیس امور مرغ گوشتی وزارت جهاد کشاورزی گفت: ایران در تولید گوشت مرغ به خودکفایی رسیده و از ظرفیت صادراتی بسیار بالایی نیز برخوردار است.

به گزارش مرور نیوز، محمدرضا زبده از وجود 18 هزار و 500 واحد مرغ گوشتی دارای پروانه بهره برداری در کشور خبرداد و افزود: امکان جوجه ریزی این واحدها در هر دوره 380 میلیون قطعه است.

وی با بیان اینکه ایران از ظرفیت بسیار خوبی درتولید مرغ گوشتی برخوردار است، اظهار داشت: با این وجود واردات گوشت مرغ به کشور دیگر موضوعیت ندارد.

رئیس امور مرغ گوشتی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه صنعت مرغداری در ایران به دلائل متعدد فنی، اقتصادی و بهداشتی از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است بر لزوم حمایت جدی از این صنعت تاکید کرد.

براساس این گزارش، عزیز حسینی پرورش دهنده مرغ گوشتی از آذربایجان غربی نیز گفت: در حال حاضر 25 هزار واحد مرغداری در سطح کشور وجود دارد که بصورت جزیره‌ای در حال فعالیت هستند .

وی با بیان اینکه سیاست وزارت جهاد کشاورزی بر ایجاد و توسعه زنجیره‌های تولید از مزرعه تا سفره مردم در کشور متمرکز شده است، افزود: در حال حاضر ضریب تبدیل مرغداری‌های گوشتی ۲.۱ است .

حسینی بیان داشت: بالا بودن ضریب تبدیل به شدت هزینه‌های تولید را بالا و در عوض قدرت رقابت تولیدکنندگان داخلی را در سطح بازارهای جهانی کاهش می‌دهد .

وی با تاکید بر اینکه با ایجاد و توسعه زنجیره‌های تولید می‌توان به نتایج مثبتی در صنعت مرغداری رسید، گفت: با آموزش، تحقیق و توسعه می‌توان ضریب کیفیت تولید گوشت را افزایش و در برابر هزینه‌های تولید را به شدت کاهش داد .

حسینی پرورش دهنده مرغ گوشتی در بخش دیگری از سخنان خود با تصریح اینکه تداوم تولید در ایران بدون اتکا به تسهیلات بانکی امکان پذیر نیست، افزود: متاسفانه بالابودن نرخ سود تسهیلات بانکی در کشور هزینه‌های سربار تولید را به شدت افزایش داده است .

وی اظهار داشت: تولیدکنندگان داخلی برای حضور موفق در سطح بازارهای بین المللی بایداز تسهیلات بانکی ارزان قیمت و مشوق‌های صادراتی برخوردار باشند چرا که با هزینه بالای تولید امکان رقابت در بازارهای جهانی میسر نیست .