مدیرکل هماهنگی شبکه‌های مردمی کمیته امداد گفت: 175 میلیارد تومان از سوی مراکز نیکوکاری کمک‌های نقدی، خدمات و در قالب کمک‌معیشت و سبد کالا برای محرومان جذب شده است.

به گزارش مرور نیوز، بهمن دستاری در نشست خبری به مناسبت ماه رمضان، گفت: حدود 2230 مؤسسه خیریه و مراکز نیکوکاری در کشور فعال هستند.

وی افزود: از این تعداد 975 مرکز نیکوکاری و 1255 مؤسسه خیریه وجود دارد که از مراکز نیکوکاری 175 میلیارد تومان خدمات اختصاص یافته که 20 درصد آن نقدی، 20 درصد خدمات و 60 درصد در قالب کالا بوده است.

دستاری گفت:‌ بیشتر کمک‌های این مؤسسات خیریه و مراکز نیکوکاری در ماه رمضان در قالب تأمین معیشت و سبد کالا بوده است که 49 درصد کمک‌های مراکز نیکوکاری را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل هماهنگی شبکه‌های مردمی کمیته امداد در مورد فعالیت خیریه‌های غیرمجاز گفت:‌ جواز فعالیت خیریه‌ها از چند سازمان گرفته می‌شود و کمیته امداد مسئولیتی در صدور جواز فعالیت ندارد حتی مسئولیت نظارتی هم بر عهده ما نیست.

وی ادامه داد: اما کمیته امداد به دنبال این است که خیریه‌های هم‌هدف و هم‌راستا با سیاست‌های امداد را جذب کند و همکاری مشترکی را با آنها شروع کرده است.

دستاری گفت: بنابر این با خیریه‌های که گردش مالی خوبی دارند و جامعه هدفشان مشخص و نزدیک به کمیته امداد است در صورت شفافیت عملکرد همکاری خواهیم داشت.