وزیر کشاورزی گفت: کشاورزان آینده خود و فرزندانشان را در تداوم و پایداری آب می دانند و از این رو حساسیت زیادی برای افزایش بهره وری آب و حفظ آن دارند. 

به گزارش مرور نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست (پام)، وزیر جهاد کشاورزی امروز یکشنبه در آیین بهره برداری از سیستم تصفیه خانه دامداری صنعتی شهرستان پیشوا ضمن تقدیر از توجه کشاورزان به موضوع بهره وری آب و همراهی آن ها با برنامه های دولت در این زمینه، گفت: کشاورزان آینده خود و فرزندانشان را در تداوم و پایداری آب می دانند و از این رو حساسیت زیادی برای افزایش بهره وری آب و حفظ آن دارند.

محمود حجتی افزود: دولت نیز در این زمینه با ارائه تذکر و آموزش، فراهم کردن تسهیلات و سایر حمایت ها تلاش می کند تا آرام آرام کشاورزی را به سمت کشاورزی پایدار هدایت کند.

وی اشاره ای هم به نمونه موفق کشاورزی گلخانه ای در دهاقان استان اصفهان داشت و اظهار کرد: افزایش راندمان انرژی به بیش از 90 درصد همراه با ترسیب کربن از طریق فیلترینگ گاز کربن و تزریق آن به داخل گلخانه به عنوان خوراکی برای فتوسنتز گیاهان که در اصل تبدیل تهدیدی به فرصت توسط یکی از کشاورزان منطقه بود، بسیار قابل تقدیر و تامل است و حتی می تواند به عنوان الگوی موفق در کشور توسعه پیدا کند.

وزیر کشاورزی گفت: خوشبختانه امروز شاهد فعالیت کشاورزان و دامدارانی در کشور هستیم که برای پایداری محیط زیست و تولید محصول سالم بدون افزایش شکنندگی محیط زیست تلاش می کنند.

حجتی در جمع خبرنگاران حاضر در این مراسم گفت: دولت و تمامی بهره برداران باید به این نکته مهم توجه داشته باشند که چطور می شود بیشترین بهره وری از منابع آب و خاک را داشت اما کمترین آسیب و تخریب را به آن ها وارد کرد.

وی با اشاره به توجه ویژه رئیس جمهور و دولت یازدهم به محیط زیست از ابتدای فعالیت، اظهار کرد: حفظ منابع پایه منجر به پایداری توسعه می شود و خوشبختانه بهره برداران نیز امروز به این آگاهی رسیده اند که پایداری تولید خود و آینده نسل کنونی و آتی را در رعایت الزامات محیط زیستی می دانند.

به گفته حجتی، در کنار اقدام های صورت گرفته برای افزایش بهره وری آب، ارائه لایحه خاک از سوی دولت به مجلس در راستای نگاه و توجه دولت به حفظ محیط زیست و منابع پایه صورت گرفته و البته نمونه ای از حمایت ها و پشتیبانی های دولت در این عرصه است زیرا دولت در تمام مراحل همراه تولید کنندگان است.