فرماندار همدان گفت: پتروشیمی هگمتانه با سرمایه‌گذاری چند میلیاردی چند سال است که دنبال می‌شود و هنوز هم به نتیجه نرسیده است.

به گزارش مرور نیوز، علی تعالی چهارشنبه 31 خرداد در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان همدان، با بیان اینکه اصلی‌ترین رسالت ما امروز اشتغالزایی است، اظهار کرد: همه دستگاه‌های اجرایی و بخش‌های مختلف باید با همکاری و همبستگی به رفع معضل بیکاری بپردازند.

وی با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب در همه عرصه‌های پیش‌رو با همراهی و پشتوانه مردمی پیروز بوده‌ایم، اظهارکرد: جمهوری اسلامی ایران همواره در عرصه داخلی و در عرصه بین‌المللی نیز یک قدرت منطقه‌ای و تعیین‌کننده بوده است که توانسته قدرت خویش را به رخ ابرقدرت‌های جهان بکشد.

تعالی با اشاره به لزوم توجه جدی به موضوع اشتغال جوانان تصریح کرد: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی که امروز در سطح جامعه با آن مواجهیم، ریشه در بیکاری و عدم اشتغال دارد که افزایش این آسیب‌ها با بیکاری رابطه مستقیم دارد.

وی با بیان اینکه برای اشتغالزایی صرفا نباید به فکر ایجاد واحدهای تولیدی یا خدماتی بزرگ با سرمایه‌گذاری کلان باشیم، عنوان کرد: توسعه صنایع کوچک تولیدی، تبدیلی و خدماتی با سرمایه‌گذاری‌های محدود علاوه بر نیاز به سرمایه‌گذاری محدود نتیجه زودبازده و قابل توجهی در اشتغالزایی دارد.

فرماندار همدان خاطرنشان کرد: پتروشیمی هگمتانه با سرمایه‌گذاری چند میلیاردی چند سال است که دنبال می‌شود و هنوز هم به نتیجه نرسیده و در نهایت 300 نفر اشتغالزایی دارد در حالی که یک واحد تولیدی پوشاک روستایی ما با سرمایه‌گذاری شخصی یک میلیارد تومان 150 نفر از جوانان روستا را مشغول به‌کار کرده است.

وی به فراهم بودن بسیاری از زیرساخت‌های مورد نیاز توسعه در استان و به ویژه در مرکز استان اشاره و خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های موجود به خوبی مورد بهره‌برداری و استفاده در جهت اشتغالزایی قرار نمی‌گیرد.