فرماندار شیروان با بیان اینکه این شهرستان هم مرز کشور ترکمنستان است گفت: هیچ گونه استفاده تجاری و اقتصادی از این مزیت و پتانسیل نشده است که نیاز به توجه جدی مسئولان دارد.

به گزارش مرور نیوز، عباسعلی صفایی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار کرد: با توجه به این اینکه این شهرستان در مسیر زائرین امام رضا (ع) قرار گرفته و این امر نیز یک فرصت است باید با ایجاد زیرساخت های لازم رونق و توسعه اقتصادی در شیروان را داشته باشیم.
به گزارش مرور نیوز خراسان شمالی 301 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان دارد و مجاورت استان با این کشور از جمله مزیت ها است.
وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید طرح های عمرانی در این شهرستان شتاب گرفت افزود: با زیرساخت هایی که در این دولت انجام شد شاهد محرومیت زدایی از مناطق محروم، حل مشکل اساسی آب شرب، گازرسانی و سایر خدمات ارزشمند در روستاهای این شهرستان بوده ایم.
صفایی افزود: انتظار می رود اعتباراتی که در سرانه جمعیتی مصرف می شود به شهرهای حاشیه ای و هم مرز صورت گیرد تا شاهد مهاجرت و حاشیه نشینی نباشیم.
نماینده عالی دولت در شهرستان شیروان از تصویب 150 میلیارد ریال از محل اعتبارات بحران برای شیروان خبر داد و گفت: این میزان اعتبار می تواند در طرح های سیلاب ها و آبخیزداری نقش موثری ایجاد کند.
صفایی افزود: این شهرستان با وجود محرومیت ها جزو مناطق کمتر توسعه نیافته نیست و به همین دلیل سرمایه گذاران رغبتی برای سرمایه گذاری در این شهرستان ندارند.
وی اظهار کرد: اعطای تسهیلات با توجه به شعار سال در روستاها با اولویت انجام می شود که روستاهای این شهرستان از ظرفیت و توانمندی بالایی برخوردار هستند.
افتتاح پل شهید پارسا، کلنگ زنی سایت پلیس راهور، بازدید از بیمارستان تخصصی آیت الله هاشمی رفسنجانی، بازدید از پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی و دیدار با عشایر منطقه از برنامه های سفر 2 روزه معاون پارلمانی رئیس جمهور در امور مجلس به خراسان شمالی است.
شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.