سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:متولیان بخش مسکن باید تدابیری اتخاذ کنند که در کوتاه مدت قیمت اجاره بها تعدیل شود.

به گزارش مرور نیوز، رحیم زارع با انتقاد از ا فزایش نرخ اجاره بهای مسکن گفت : اینکه تامین مسکن یکی از الزامات اصلی زندگی خانوارها بوده، موضوعی کاملا بدیهی است؛بنابراین باید توانایی اقتصادی خانواده ها به نحوی باشد که تامین مسکن در جامعه آسان باشد.

نماینده مردم آباده، بوانات و خرم بید در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:در حال حاضر علاوه بر تهران در مناطق دیگر کشور، نیز نرخ اجاره بهای مسکن تناسبی با سطح دستمزدهای اکثریت مردم ندارد.

زارع گفت:در سال های گذشته قیمت زمین و مسکن بصورت کاذبی بالا رفت به نحوی که این گرانی به کاهش قدرت خرید مردم منجر شد که نتیجه این موضوع، رکود چند ساله در بازار خرید و فروش مسکن است.

وی در ادامه گفت و گوی خود با خبرگزاری خانه ملت افزود:با وجود رکود در بازار معاملات مسکن، بیشتر تقاضا معطوف به بازار اجاره بهای مسکن شده است.

زارع با بیان اینکه سوداگری در بازار مسکن در افزایش قیمت کاذب نقش دارد، افزود:متولیان بخش مسکن باید تدابیری اتخاذ کنند که در کوتاه مدت قیمت اجاره بها تعدیل شود.

وی گفت:با اتخاذ تدابیر مناسب باید زمینه استفاده از خانه های خالی در بازار اجاره بها فراهم شود تا با این راهکار به بخشی از تقاضای بازار پاسخ داده شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود:در حالی روند نرخ تورم نزولی بوده که نرخ افزایش اجاره بهای مسکن صعودی است و این موضوع فشار اقتصادی زیادی را به خانوارها تحمیل می کند.