آمل - مدیرعامل آبفا مازندران گفت: هزار و 120 میلیارد تومان اعتبار از سوی بانک توسعه اسلامی برای اجرای طرح دفع بهداشتی فاضلاب در استان تخصیص یافته است.

به گزارش مرور نیوز، ذبیح الله ذاکری عصر یک شنبه در آئین معارفه رئیس اداره آبفای شهری آمل در جمع خبرنگاران از اختصاص هزار و 120 میلیارد تومان اعتبار از بانک توسعه اسلامی جهت اجرای طرح دفع بهداشتی فاضلاب خبر داد و افزود: این طرح در 5 شهر آمل، تنکابن، قائمشهر، محمودآباد و رامسر برای طرح جمع آوری، تصفیه و دفع بهداشتی فاضلاب خواهد بود.

مدیرعامل شرکت آبفای شهری مازندران با بیان اینکه هم اکنون مراحل اداری و تشریفات قانونی تسهیلات این طرح در حال انجام است، ادامه داد: درنشستی که ماه گذشته با کارشناسان بانک توسعه اسلامی برگزار شد، اعتبار مصوب شده توسط این بانک برای ساخت تصفیه خانه ، خط انتقال وایستگاه پمپاژ و بخشی دیگر نیز ازمحل اعتبارهای شرکت آبفای شهری استان تامین خواهد شد.
ذاکری با اشاره به اینکه شروع این طرح تا پایان سال جاری و یا اوایل سال 97 اعلام کرد و گفت: این طرح در 4 سال به اتمام می رسد و با تکمیل این مهم بیشتر از 450 هزار نفر در 5 شهر آمل، قائمشهر، رامسر، تنکابن و محمود آباد را پوشش می دهد.

وی با بیان اینکه با تکمیل این طرح در 4 سال آینده 25 درصد به تعداد مشترکان افزایش خواهد یافت، ادامه داد: میانگین اجرای طرح فاضلاب در کشور 45 درصد است اما در مازندران 33 درصد کمتر از متوسط کشوری هستیم.

ذاکری با اشاره به اینکه هم اکنون طرح های فاضلاب در11شهرمازندران درحال اجرا است، افزود: میزان برخورداری مازندران از اجرای طرح های فاضلاب شهری کمتر از 12 درصد است.

وی تاخیر در اجرای طرح های فاضلاب شهری را کمبود منابع اعتباری ملی دانست و افزود: در سال گذشته حدود 68میلیاردتومان اعتبار برای بخش فاضلاب مازندران اختصاص داده شده که فقط 37 میلیاردتومان آن برای 11شهر جذب وهزینه شده است.

ذاکری با اشاره به حجم بالای مسافران و گردشگر پذیر بودن مازندران بیان کرد: انتظار داریم که به طرح های استان مازندران نگاه ملی شود.