هلدینگ بانک، بیمه و سهام صندوق بازنشستگی کشوری در اطلاعیه ای اعلام کرد: ثبت نام بازنشستگان کشوری برای خرید خودروی قسطی و با نرخ سود پایین تر از بازار لیزینگ، از ۱۴ شهریور به مدت یک هفته آغاز می شود. بازنشستگان متقاضی می توانند با مراجعه به سایت صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی cspf.ir نسبت به ثبت نام اولیه اقدام کنند. همچنین در صورت نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر می توانند با شماره های ۸۸۵۴۰۱۴۵، ۸۸۵۴۰۱۴۶ ، ۸۸۵۴۰۱۴۷ و ۸۸۵۴۰۱۴۸ تماس حاصل فرمایند.

به گزارش مرور نیوز اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، در اطلاعیه هلدینگ بانک، بیمه و سهام صندوق بازنشستگی کشوری آمده است: صندوق بازنشستگی کشوری در گامی دیگر و در جهت تحقق اهداف سازمانی خود که تلاش برای ارتقای سطح رفاه بازنشستگان تحت پوشش است، برای نخستین بار از طریق ارائه خدمات لیزینگ به جامعه بازنشستگان ارجمند کشوری، توسط شرکت واسپاری آتیه صبا وابسته به هلدینگ بانک، بیمه و سهام صندوق بازنشستگی کشوری، اقدام به فروش اقساطی محصولات تولیدی شرکت ایران خودرو در چارچوب شرایط عمومی نموده است. 
۱- در این طرح انواع خودروهای مندرج در طرح های فروش اقساطی شرکت ایران خودرو شامل خانواده پژو ۲۰۶، خانواد سمند و همچنین پژو ۴۰۵ عرضه می شود. 
۲- تعداد خودروهای قابل عرضه در اولین مرحله اجرای این طرح، شامل ۱۰۰۰ دستگاه است. 
۳- بهای خودروهای این طرح، مطابق فهرست بهای محصولات شرکت ایران خودرو در زمان ثبت نام در نمایندگی های ایران خودرو است. 
۴- میزان تسهیلات خرید خودرو معادل ۵۰% بهای خودروها تا سقف ۱۷۵ میلیون ریال است.
۵- بازپرداخت تسهیلات، به دو صورت ۳۶ ماهه و ۴۸ ماهه پیش بینی شده است. نرخ تسهیلات برای بازپرداخت ۳۶ ماهه سالانه ۱۰% طی ۶ فقره چک و نرخ تسهیلات برای بازپرداخت ۴۸ ماهه سالانه ۱۲% درصد طی ۸ فقره چک درنظر گرفته شده است که متقاضیان مجاز به انتخاب یکی از این ۲ روش هستند. 
۶- چک تضمین معادل ۱۲۰ درصد نسبت به اصل و فرع تسهیلات ارائه شده از خریدار دریافت می شود. 
۷- سند خودرو به نام متقاضی صادر و در رهن شرکت ایران خودرو تا زمان بازپرداخت کامل تسهیلات قرار می گیرد. 
۸- با توجه به اینکه بیمه نامه شخص ثالث در سال اول، از سوی شرکت ایران خودرو صادر و در قیمت خودرو لحاظ می شود، بنابراین، بیمه نامه شخص ثالث در سال های دوم به بعد از طریق شرکت واسپاری آتیه صبا و بیمه ملت صادر و بهای آن به صورت علی الحساب محاسبه و به مبلغ اقساط افزوده می شود. هرگونه کسری یا مازاد علی الحساب دریافتی نسبت به بهای قطعی بیمه نامه ها، در زمان تسویه حساب محاسبه می شود. 
۹- بیمه نامه بدنه برای خودروهای موضوع این طرح از طریق شرکت واسپاری آتیه صبا و بیمه ملت صادر می شود. بهای بیمه بدنه صادره در سال اول، به مبلغ پیش پرداخت افزوده شده و در سال های دوم به بعد به صورت علی الحساب محاسبه و به مبلغ اقساط افزوده خواهد شد. هرگونه کسری یا مازاد علی الحساب دریافتی نسبت به بهای قطعی بیمه نامه ها، در زمان تسویه حساب محاسبه می شود. برای خودروهایی که دارای کارت طلایی هستند، بیمه نامه بدنه برای سال اول صادر نمی شود. 
۱۰- طبق ضوابط طرح، به هر بازنشسته فقط یک دستگاه خودور واگذار می شود. سند مالکیت خودروهای موضوع طرح صرفاً به نام بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری صادر خواهد شد. 
۱۱- زمان تحویل خودروها از تاریخ تکمیل فرآیند ثبت نام نزد نمایندگی های ایران خودرو و صدور تاییدیه اعتبارسنجی، مشابه طرح های جاری شرکت ایران خودرو است. 
۱۲- در صورتیکه چک های اقساط و تضمین از سوی اشخاصی غیر از شخص بازنشسته ارائه شود، صادرکننده چک به عنوان ضامن قرارداد ملزم به امضای قرارداد و سایر فرم های مربوطه است و پشت چک های صادره به امضای بازنشسته متقاضی می رسد.
بازنشستگان ارجمند در صورت نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۸۸۵۴۰۱۴۵، ۸۸۵۴۰۱۴۶ ، ۸۸۵۴۰۱۴۷ و ۸۸۵۴۰۱۴۸ تماس حاصل فرمایند.