معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد که هیچ مشکلی برای تامین گوشت مرغ و گوشت قرمز مورد نیاز مردم در ماه محرم وجود ندارد.

به گزارش مرور نیوز، حسن رکنی اظهار کرد: در ماه محرم نیاز و تقاضای مردم برای مصرف گوشت مرغ و گوشت قرمز افزایش پیدا می‌کند که با توجه به افزایش تولید این محصولات پروتئینی هیچ مشکلی برای تامین آنها نداریم.

وی همچنین درباره قیمت تنظیم بازاری گوشت قرمز و گوشت مرغ برای ماه محرم افزود: گوشت قرمز منجمد در سردخانه کیلویی 22 هزار تومان که هزار تومان ارزان تر از سال گذشته است. گوشت گرم شقه کامل گوسفندی نیز کیلویی 30 هزار تا 33 هزار تومان بسته به نوع گوشت وارداتی و مبدأ واردات در مراکز خاص مانند میادین میوه و تره‌بار فروشگاه های زنجیره ای و غیره عرضه می‌شود. قیمت گوشت مرغ منجمد نیز کیلویی 5300 تومان در سردخانه همه استان ها است.

معاون وزیر جهادکشاورزی ادامه داد: در برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تولیدکنندگان میزان جوجه‌ریزی و تولید خود را در سامانه آنلاینی که پیش از این برای چنین ایامی پیش‌بینی شده است اعلام می‌کنند و با توجه به قابلیت رصد و کنترل این سامانه می‌توان انتظار داشت که وضعیت متعادلی در بازار گوشت قرمز و گوشت مرغ ماه محرم وجود داشته باشد.

رکنی گفت: برای توزیع این محصولات پروتئینی در استان‌های مختلف تولیدکنندگان میزان تولیدات خود را در وهله نخست در منطقه خود توزیع می‌کنند و مازاد آن به استان‌های همجوار ارسال می‌شود. اگر در یک منطقه نیاز استان بیش از حد انتظار باشد و نتوانیم از آن استان یا مناطق همجوار آن را تامین کنیم از محل ذخایر موجود در زمینه گوشت مرغ یا واردات برای گوشت قرمز استفاده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه شرکت پشتیبانی امور دام موظف به تامین گوشت مرغ و گوشت قرمز در همه مناطق کشور است، خاطرنشان کرد: همه هیئت ها دسته جات و مساجد که برای نذورات نیاز به گوشت قرمز و گوشت مرغ دارند می توانند بدون هیچگونه محدودیتی از سوی مراکز استانی نیازمندی خود را تامین کنند البته باید یک نامه معرفی از مساجد منطقه خود بیاورند.