مدیر بیمه های کشتی، هواپیما و حمل کالای بیمه ایران اعلام کرد: تمامی هواپیماهای جدید خریداری شده توسط «هما» به وسیله این شرکت بیمه خواهد شد.

به گزارش مرور نیوز، مجید رحمتی با بیان اینکه بیمه ایران و هما قرارداد کلی برای بیمه هواپیماهای درحال پرواز و زمین گیر دارند، گفت: تمام هواپیماهای جدیدی که وارد ناوگان شرکت هما می‌شوند به طور خودکار تحت پوشش بیمه ایران قرار خواهند گرفت و هواپیماهای جدید خریداری شده نیز از این امر مستثنی نیستند .

وی توضیح داد: بیمه نامه های صادر شده برای هواپیماهای شرکت هما شامل بیمه مسئولیت سرنشینان، بیمه مسئولیت شخص ثالث و بیمه بدنه هواپیما می شود که کامل ترین نوع پوشش بیمه ای است .

مدیر بیمه های کشتی، هواپیما و حمل کالای بیمه ایران خاطرنشان کرد: در صورتی که هر سرنشین دچار مصدومیت شود تمامی هزینه های پزشکی برعهده بیمه ایران خواهد بود .

رحمتی با بیان اینکه سقف بیمه مسئولیت پرواز هواپیماها در داخل از کشور با خارج از کشور متفاوت است، اظهار داشت: برخی از کشورهای خارجی برای فرود هواپیماها در فرودگاه های خود و براساس قوانین محلی پوششی تا سقف یک میلیارد دلار را مطالبه می‌کنند و بیمه نامه صادر شده برای هواپیماهای هما نیز به گونه ای است که در سخت گیرترین کشورها امکان فرود دارند .

براساس این گزارش، مراسم ورود پنجمین و ششمین فروند از هواپیماهای ATR 72 سری 600 در آشیانه هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران امروز پنجشنبه با حضور مسئولان و دست اندرکاران صنعت حمل و نقل هوایی در فرودگاه مهرآباد برگزار می شود.

تاکنون 3 فروند هواپیمای ایرباس و 4 فروند هواپیمای ATR 72 سری 600 وارد کشور شده و با ورود این دو فروند هواپیما، هشتمین و نهمین هواپیمای برجامی وارد کشور می شود .

امضای قرارداد خرید 20 فروند هواپیما پس از برجام 

در پی توافق برجام و لغو تحریم ها قرارداد خرید 20 فروند هواپیمای ATR 72 سری 600 بین هما و شرکت ایتالیایی - فرانسوی ATR به امضا رسید. مدل سفارشی ایران ایر قادر است 70 نفر را تا مسافت 1528 کیلومتر جا به جا کند و به خاطر استفاده از موتورهای ملخی بسیار کم مصرف، ایمن و پیشرفته هزینه های عملیاتی آن به شدت پایین و مقرون به صرفه است .

این هواپیما قادر است در تمام شرایط جوی پرواز کند و به دلیل مجهز بودن کابین خلبان به نمایشگرهای بسیار پیشرفته امکان فرود در سخت ترین شرایط جوی را نیز دارد.