وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار فهرستی از نرخ های جدید اینترنت ثابت در یکی از شبکه های اجتماعی نوشت: تعرفه های جدید سرویس های غیرحجمی از دهم آذر ماه اعمال می شود.

به گزارش مرور نیوز، محمد جواد آذری جهرمی روز سه شنبه در صفحه اینستاگرام خود نوشت: تعرفه سرویس های غیرحجمی مبتنی بر یک مصرف منصفانه (Fair Usage Policy) بنا شده و سقف مصرف منصفانه در بین 18 شرکت فعال در ارائه سرویس به رقابت گذاشته خواهد شد.
وی مصوبه جدید سرویس‌های پرسرعت غیر حجمی را مطابق جدولی دانست که امروز منتشر شده است.
آذری جهرمی افزود: شرکت ها موظفند جزئیات مصرف منصفانه خود را به اطلاع مشترکان برسانند. طبیعی است که فضای رقابتی به نفع مصرف کننده نهایی فراهم است.
وزیر ارتباطات ادامه داد: این سرویس حجمی نیست و در صورت عدول یک مشترک از مصرف عادلانه، شرکتها موظف به ارائه سرویس در حداقل سرعت پایه (128 کیلو بیت در ثانیه)تا پایان دوره ماهانه خواهند بود.
وی نوشت: در مصرف منصفانه ترافیک داخلی بایستی حداقل دو برابر ترافیک بین الملل لحاظ ‌شود و تاریخ اجرای این مصوبه قبل از دهم آذرماه خواهد بود.
آذری جهرمی افزود: تاکید مجدد می‌شود که این تعرفه تنها برای دسترسی ثابت است.
وزیر ارتباطات نوشت: از همه کسانی که با اشتراک نظرها ما را در تدوین و تصویب این نظام جدید تعرفه یاری کردند تشکر می‌کنم. اطلاعات بیشتر را امروز سازمان تنظیم مقررات به اطلاع عموم مردم کشورمان خواهند رساند.
محمدجواد آذری جهرمی روز بیست و یکم آبانماه در صفحه اینستاگرام خود با اعلام این خبر نوشت: پس از 2 ماه کار فشرده و انجام مطالعه های اقتصادی و مذاکره با اپراتورها و نیز جمع بندی نظرهای کاربران، امروز و در جلسه کمیسیون تنظیم مقررات، مدل غیرحجمی تعرفه سرویس های ثابت به تصویب رسید.
آذری جهرمی به مردم وعده داد، جزئیات این طرح تا دو روز آینده به اطلاع عموم خواهد رسید.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سیزدهم شهریورماه امسال با انتشار عکسی از دستفروشی صفحه های فشرده حاوی فیلم در کنار خیابان، در یکی از شبکه های اجتماعی نوشت: عزم ما برای اصلاح نظام تعرفه اینترنت جدی است.
سرپرست سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران(رگولاتوری) هیجدهم شهریور از در دستور کار قرار گرفتن بررسی نظام تعرفه اینترنت مطابق با خواسته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد.
«حسین فلاح جوشقانی» افزود: رگولاتوری مطالعه درباره چگونگی اصلاح نظام تعرفه ای اینترنت را در دستور کار دارد که پس از مطالعه کامل و بررسی های کارشناسی، نتایج آن به کمیته تنظیم مقررات و ارتباطات اعلام می شود.
کاهش تعرفه اینترنت و افزایش سطح دسترسی عموم به این خدمت، از دستاوردهای دولت تدبیر و امید به شمار می رود به شکلی که در دولت یازدهم در 2 مرحله تعرفه اینترنت حدود 50 درصد کاهش یافت و با هم کدسازی، هزینه تلفن ثابت بویژه در شهرهای کوچک نیز پایین آمد.
طبق اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نرخ اینترنت ثابت در سال 1392 برابر 34 هزار و 287 ریال بود که اکنون به 15 هزار و 400 ریال رسیده است.
نرخ اینترنت ثابت در شهرستان ها نیز در سال 1392 برابر 35 هزار و 236 ریال بود که به 9 هزار و 60 ریال کاهش یافت.
با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات هزینه استفاده از اینترنت در محتوای داخلی کاهش چشمگیر یافته و در برخی خدمات نظیر فیلیمو یا آپارات رایگان شده است.