وزیر راه و شهرسازی از اعطای 11 میلیون تومان کمک بلاعوض در شهرها و هشت میلیون تومان در روستاهای مناطق زلزله‌زده جهت اسکان موقت و دائم خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، عباس آخوندی در جمع خبرنگاران با اشاره به خسارت بیش از 30 هزار واحد مسکونی استان کرمانشاه در زلزله اخیر گفت: طبق برآوردهای صورت گرفته 15 هزار واحد نیاز به بازسازی کامل داشته و 15 هزار واحد دیگر نیز باید تعمیر و مرمت شوند.

وی با بیان اینکه کار اسکان اضطراری زلزله زدگان انجام شده است، گفت: برای اسکان موقت نیز بنیاد مسکن هشت استان معین بسیج شده و به کمک آمدند.

آخوندی تصریح کرد: بیش از 400 دستگاه ماشین آلات از هشت استان معین وارد کرمانشاه شده و کار آواربرداری ها آغاز شده است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: هم اکنون کار آواربرداری برخی روستاها به پایان رسیده و این کار به شدت و به سرعت در حال انجام است.

«سرپل ذهاب» یک روز پس از زلزله
آخوندی با اشاره به ارزیابی بخش اعظم واحدهای خسارت دیده گفت: برای واحدهای خسارت دیده پرونده تشکیل شده و بر اساس این پرونده در خصوص واحدها تصمیم گیری می شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به کمک بلاعوض سه میلیون تومانی در روستاها و پنج میلیون تومانی در شهرها جهت اسکان موقت گفت: برای اسکان دائم نیز مبلغ پنج میلیون تومان در روستاها و شش میلیون تومان در شهرها کمک بلاعوض پرداخت می شود.

وی افزود: در مجموع برای اسکان موقت و دائم زلزله زدگان در روستاها مبلغ هشت میلیون تومان و شهرها مبلغ 11 میلیون تومان پرداخت می شود.

وی افزود: همزمان با اسکان موقت بحث اسکان دائم نیز شروع می شود و افرادی که علاقمند هستند اسکان موقت آنها در بخشی از اسکان دائم آنها انجام شود، بنیاد مسکن بازسازی بخشی از واحد دائم آنها را انجام می دهد و در غیراینصورت از روش های دیگر استفاده می شود.

وزیر راه ابراز امیداوری کرد: تا قبل از یک سال تمام واحدهای خسارت دیده ساخته شده و مردم در واحدهای دائم خود مستقر شوند.

آخوندی در خصوص بحث مسکن مهر نیز گفت: فعلا دو سال استمهال وام واحدهای مسکن مهر در نظر گرفته شده و از طرفی این واحدها بیمه هستند و باید وارد مذاکره با بیمه برای جبران بخشی از خسارت ها شویم.