مجری طرح گندم اظهار کرد: تا کنون 76 درصد نهاده ها شامل کود و بذر در اختیار کشاورزان قرار گرفته و مابقی به تدریج توزیع خواهد شد.

 به گزارش مرور نیوز، اسماعیل اسفندیاری پور مجری طرح گندم با اشاره به آخرین وضعیت سطح زیر کشت گندم در سال زراعی 96-97 اظهار کرد: براساس آخرین آمار تا پایان آبان یک میلیون و 200 هزار هکتار گندم آبی و 2 میلیون و 945 هزار هکتار گندم دیم کشت شده  که با این وجود 75 درصد برنامه کشت سال زراعی جدید محقق شده است.

به گفته وی، پیش بینی می شود که امسال سطح زیر کشت گندم به رقمی معادل 6 میلیون هکتار برسد.

اسفندیاری پور با اشاره به اینکه کشت در اقلیم های سرد و معتدل روبه پایان است، بیان کرد: کشت در استان های خوزستان، بوشهر، ایلام، مناطق گرم و معتدل فارس، استان گلستان، مازندران ، بخشی از دست مغان و اقلیم گرم و خشک مرطوب خزری تا پایان آذر ادامه دارد.

وی، نرخ هر کیلو بذر گندم اقلیم گرم و معتدل را 1760 و اقلیم سرد را 1630 تومان اعلام کرد.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی در توصیه ای به گندم کاران گفت: کشاورزان علاوه بر رعایت مسائل فنی، میزان کود مصرفی خود را متناسب با نتایج آزمایش خاک و کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی استفاده کنند.

مجری طرح گندم با بیان اینکه محدودیتی در توزیع کود شیمیایی و بذر گندم وجود ندارد، تصریح کرد: تا کنون 76 درصد نهاده ها شامل کود و بذر در اختیار کشاورزان قرار گرفته و مابقی به تدریج توزیع خواهد شد.