قیمت هر شانه تخم‌مرغ در خرده‌فروشی‌های سطح شهر تهران از 16 هزار تومان هفته گذشته به 18 هزار تومان و تا 20 هزار تومان افزایش یافت.

به گزارش مرور نیوز، قیمت تخم‌مرغ در هفته‌های اخیر با طی روند صعودی در حال افزایش است. نرخ این محصول از 11 هزار و 800 تومان مصوب در میادین میوه و تره‌بار شهر تهران، ابتدا به 12 هزار و 500 تومان، هفته بعد به 15 هزارتومان و به فاصله کمی به 16 هزار تومان رسید.

هر کارتن تخم‌مرغ فله امروز به قیمت 95 هزارتومان به خرده‌فروشی واقع در خیابان جمال‌زاده شمالی تحویل داده شد که با احتساب سود فروشنده این واحد صنفی هر شانه تخم‌مرغ را به قیمت 17 هزار و 500 تومان به فروش می‌رساند.

قیمت مصرف‌کننده هر شانه تخم‌مرغ 30 عددی بدون بسته‌بندی در واحد دیگری در خیابان جمال‌زاده شمالی 18 هزار و 500 تومان است و قیمت این محصول در خرده فروشی در محله سعادت آباد 19 هزار تومان است و در برخی از واحدهای خرده‌فروشی نیز در مرز 20 هزار تومان به فروش می‌رسد.

بنابراین گزارش ناصر نبی‌پور رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران در این باره در گفتگویی با بیان اینکه قیمت تخم مرغ درب مرغداری نیز افزایش یافته است، اظهار داشت: هر کیلوگرم تخم مرغ( از کمتر از 5 هزار تومان) به 7 هزار تومان افزایش یافته است.

وی به معدوم شدن بیش از 13میلیون مرغ تخمگذار و آشفتگی بازار نهاده‌های دامی نیز اشاره داشت و گفت: قیمت ذرت در بندر 1100 تومان و کنجاله سویا به 1850 تومان رسیده است که با این ارقام باید 100 تومان کرایه حمل نیز اضافه کرد.