یک مقام مسئول اظهار کرد: براساس آخرین آمار تا کنون ۲۰ میلیون قطعه مرغ به سبب بیماری آنفولانزا در کشور معدوم شده است.

 به گزارش مرور نیوز، ناصر نبی پور رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران  از ثبات نرخ تخم مرغ در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری 5 هزار و 800 ، شانه ای  10 هزار و 800 و هر عدد 350 تومان است.

نبی پور ادامه داد: براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار هر شانه تخم مرغ با نرخ مصوب 12 هزار و 600 تومان در فروشگاه های زنجیره ای و میادین میوه و تره بار عرضه می شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تا کنون 20 میلیون قطعه مرغ براساس بیماری آنفولانزا در کشور معدوم شده است، بیان کرد: براساس اعلام سازمان دامپزشکی 15 استان با این بیماری درگیر هستند .

به گفته وی؛ تاکنون 250 میلیارد تومان خسارت به واحدهای مرغ تخم گذار وارد شده که طبق اعلام صندوق بیمه 130 میلیارد تومان غرامت مرغداران پرداخت شده است.

تخم مرغ

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران با اشاره به اینکه بیماری با شدت بیشتری در حال پیشروی است، تصریح کرد: با توجه به بارش باران و برف و کاهش دما شیوع بیماری با روند بیشتری همراه خواهد بود.

 وی قیمت تخم‌ مرغ در روزهای آتی را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به روند کنونی بیماری و معدوم سازی ،امکان افزایش قیمت تخم مرغ در بازار وجود دارد.

نبی پور واردات را یکی از ابزارهای کنترل قیمت دانست و یادآور شد: با توجه به آنکه بیماری آ نفولانزا حاد پرندگان در همه کشورهاست، میزان تخم مرغ به حدی نیست که بتوان آن را وارد کرد.