شرکت طراح تلگرام تصمیم بر ارتقأی شرایط و ارائه ویژگی های جدیدی گرفته تا رضایت کاربران خود را افزایش دهد و موقعیت خود را بیش از پیش تثبیت نماید. از این رو تلگرام ایکس(telegram X) را به بازار عرضه کرد. اما آیا تلگرام معمولی بهتر است یا تلگرم ایکس(telegram X)؟

به گزارش مرور نیوز، امروزه تلگرام یکی از پر طرفدارترین شبکه های اجتماعی در بین کاربران ایرانی می باشد. تلگرام اپلیکشنی جهانی بوده و از محبوبیت بسیار بالایی بر خوردار است. شرکت طراح تلگرام نیز همواره سعی داشته با ارتقأی شرایط و ارائه ویژگی های جدیدی رضایت کاربران خود را افزایش دهد و موقعیت خود را بیش از پیش تثبیت نماید.

با در اختیار داشتن منبع این پیام‌ رسان می توان نسخه های مختلفی از آن را مورد استفاده قرار داد. به‌ عنوان مثال، یکی از کلاینت های جدید تلگرام، Challegram است. اما پس از آن که تیم توسعه دهندگان تلگرام، کنترل و مدیریت این کلاینت را در دست گرفتند، آن را با نام جدیدی تحت عنوان تلگرام ایکس (telegram X) منتشر کردند.

تلگرام ایکس (telegram X) علاوه بر ارائه تمام خدمات و ویژگی های اصلی نسخه‌ ی عادی اپلیکشن تلگرام، برخی از قابلیت ها و امکاناتی را نیز در اختیار کاربران خود قرار می دهد، البته لازم به ذکر است این ویژگی و قابلیت های جدید در مرحله آزمایشی هستند و پس از آزمون و خطا، به طور قطعی به این برنامه اضافه خواهند شد.

در مقایسه تلگرام ایکس (telegram X) با نسخه ی عادی تلگرام باید گفت: تلگرام ایکس قطعا سریع تر بوده و فضای مهیج تری را دارا می باشد. شما می توانید تنها با لمس یک چت و نگه داشتن دست خود بر روی آن پیش‌ نمایشی از آن‌ ها را ببینید و اندازه و ابعاد ها را نیز تغییر دهید. یکی دیگر از ویژگی هایی که در نسخه تلگرام ایکس (telegram X) شاهد آن هستیم، ویژگی جالب نایت مود (night mode) یا حالت شب می باشد. حالت شب به شما این امکان را می دهد که در محیط ها و فضا های تاریک یا کم نور راحت تر پیام های خود را دیده و نور صفحه را متناسب با نور محیط تنظیم کنید.

از آن جا که نسخه ابتدایی Challegram از کتاب خانه( data base )پایگاه داده تلگرام گرفته شده است بدون شک ویژگی های جذاب و جالب تر دیگری نیز در ذهن توسعه دهندگان جرقه زده شده و آن ها را به گسترش و ارائه یک اپلیکشن متفاوت تر تشویق می کند.

اما اینکه آیا بهتر است هر چه سریع تر  کلاینت را از پلی استور یا اپ‌ استور دانلود کرده و آن را امتحان کنید و یا اینکه دست نگهدارید تا هویت آن بیشتر معلوم شود، بهتر است ادامه این گزارش را بخوانید...

مدتی بود که خبرهایی از ساخت یک اپلیکیشن جدید توسط تلگرام در حوزه پیام رسانی به گوش می‌رسید و کاربران اشتیاق زیادی برای آن داشتند. تلگرام ایکس اپلیکیشن جدید طراحی شده توسط این کمپانی بوده که به تازگی برای کاربران تلفن‌های هوشمند در دسترس قرار گرفته است.

امنیت تلگرام ایکس

نسخه آزمایشی تلگرام ایکس (telegram X) در وضعیت امنیتی نامشخص

تلگرام ایکس (telegram X) یک پروژه امتحانی از تلگرام است و این موضوع نیز چندین بار توسط کمپانی تلگرام تاکید شد. با این که هر دو اپلیکیشن از سرویسی مشترک استفاده می‌کنند و امنیت تلگرام هم همیشه در سطح قابل قبول قرار داشته است، اما هنوز برای این که به یک باره تمامی اطلاعات‌تان را در اختیار تلگرام ایکس (telegram X) قرار دهید، شاید کمی زود باشد.

یک باگ امنیتی کوچک در این برنامه که همچنان در حالت آزمایشی قرار دارد می تواند شما را با مشکلات محافظتی مختلف رو به رو کند. پس بهتر است حداقل تا زمانی که نسخه اصلی آن توسط این شرکت منتشر نشده است، با حساب کاربری اصلی خود از این نرم افزار استفاده نکنید.

 

تم تلگرام ایکس

در تلگرام ایکس(telegram X) با تم خداحافظی کنید

منکر قابلیت‌های کاربردی جدیدی که به تلگرام ایکس (telegram X) افزوده شده نمی توان شد، اما به یاد داشته باشیم یکی از ویژگی‌های محبوب و کاربردی که همواره برای کاربران در هر محیطی جذاب بوده در آن یافت نمی‌شود. در تلگرام ایکس(telegram X) در ظاهر منوی تم وجود دارد و می‌توانید شمایل برنامه را تغییر دهید، اما این تغییر تنها توسط سه تمی که از پیش تعیین شده، قابل انجام است.

شما نمی‌توانید از فایل‌های تم ساخته شده برای تلگرام در این اپ استفاده کنید و همچنین بخشی هم برای ویرایش دستی تم برنامه در منوهای مختلف وجود ندارد. در تلگرام ایکس (telegram X) برخلاف تلگرام معمولی، دست کاربر آن‌چنان برای شخصی‌سازی‌های ظاهری توسط تم باز نیست.

 

تلگرام ایکس

سردرگرمی در رابط کاربری/حذف برخی از امکانات کاربر پسند

مطمئنا یکی از دلایل محبوبیت تلگرام، همین رابط کاربری ساده و در عین حال حرفه‌ای آن بود. تلگرام ایکس (telegram X) از نظر ظاهری تقریبا شبیه به تلگرام معمولی است؛ اما در برخی منوها شاهد یکسری تغییرات نه چندان ضروری هستیم. این تغییرات برای کاربرانی که از تلگرام به تلگرام ایکس (telegram X) کوچ کرده‌اند کمی گمراه کننده است.

بعنوان مثال میتوان از فعال کردن قفل تلگرام و بازگشایی آن توسط حسگر اثر انگشت نام برد که تنها کافی بود تا از طریق منوی تنظیمات، Pass Code را تعیین کنید و برنامه خودش به صورت خودکار از اثر انگشت ثبتی شما در گوشی، برای بازگشایی کمک می‌گرفت؛ اما اکنون با فعال سازی Pass Code، خبری از فعال سازی حفاظت با اثر انگشت نبوده و کاربر باید خودش این بخش را فعال کند. جابجا شدن و یا حتی حذف برخی منوها، حذف شدن دکمه Mute چنل‌ها از بخش پایینی رابط و بسیاری دیگر از این دسته امکانات، مواردی هستند که تا زمانی که به آن‌ها عادت کنید، شما را سردرگرم می‌کنند.

عدم پشتیبانی از چند اکانت در تلگرام

تلگرام ایکس (telegram X) بدون امکان استفاده از چند اکانت

در نسخه تلگرام معمولی امکان جدیدی به این اپلیکیشن افزوده شد که کاربر می تواند چند اکانت با شماره‌های مختلف را در اپ داشته باشند و به صورت همزمان به کنترل آن‌ها بپردازند. در تلگرام (telegram X) بخش افزودن چند اکانت به برنامه وجود نداشته و شما نمی‌توانید از این ویژگی در این برنامه استفاده کنید. بنابراین اگر از کاربرانی هستید که چندین حساب کاربری در تلگرام دارید، بهتر است فعلا سراغ تلگرام ایکس (telegram X) نروید.

ناپایداری تلگرام ایکس

ناپایداری احتمالی تلگرام ایکس (telegram X)

پیش تر گفته شد که تلگرام ایکس (telegram X) در حال حاضر در مرحله آزمایشی است و امکان این وجود دارد که در بخش‌های مختلف آن شاهد مشکلات و باگ‌های مختلف باشیم. با توجه به این موارد نمی‌توان به صورت کامل به پایداری دا‌یم این اپلیکیشن پیام رسان اعتماد کرد. شاید تا چند روز آینده دیگر اثری از تلگرام ایکس (telegram X) نباشد، شاید هم برعکس، تلگرام اصلی جای خودش را به این اپ بدهد و شاهد ادغام این دو با هم باشیم.

به هر حال بهتر است فعلا اگر می‌خواهید از تلگرام X استفاده کنید، آن را تنها برای آشنایی با رابط کاربری و ویژگی‌هایش نصب کنید و تا زمان نهایی شدن نسخه آن، از تلگرام اصلی برای فعالیت‌های اصلی خود در زمینه ارسال پیام و کنترل اکانت خود بهره ببرید.