سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 97 گفت: تعداد یارانه‌بگیران در آینده، 55 میلیون نفر خواهد بود و افرادی که یارانه‌شان حذف می‌شود، کاهش می‌یابد.

به گزارش مرور نیوز ، دولت در لایحه بودجه سال 97 پیشنهاداتی درباره یارانه‌های نقدی و غیر نقدی به مجلس داده بود که در این زمینه علی اصغر یوسف نژاد نماینده مردم ساری و سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 97 کل کشور اظهار داشت: دولت در لایحه بودجه سال 97 پیشنهاد داده بود که 23 هزار میلیارد تومان برای یارانه‌های نقدی و غیر نقدی به خانوار اختصاص یابد، البته کل رقم هدفمندی یارانه‌ها در بخش پرداخت‌های نقدی، 37 هزار میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: از این مقدار، 23 هزار میلیارد تومان برای خانوار و 7 هزار میلیارد تومان برای کمیته امداد و 3 هزار و 700 میلیارد تومان نیز به بخش سلامت و 3 هزار و 300 میلیارد تومان نیز برای نان و خرید تضمینی گندم بوده است.

یارانه

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ادامه داد: اگر مجلس با پیشنهاد دولت در زمینه پرداخت‌های نقدی، یعنی با رقم 32 هزار میلیارد تومان موافقت می‌کرد، یارانه نقدی 33 میلیون ایرانی در سال آینده حذف می‌شد، که ما در مجلس تعداد حذفی‌ها از یارانه نقدی را کاهش دادیم.

«براساس تصمیم مجلس، 7 هزار میلیارد تومان به رقم 23 هزار میلیارد تومانی دولت برای پرداخت‌های نقدی یارانه‌ها در سال آینده، اضافه کردیم که در مجموع به 44 هزار میلیارد تومان رسید و رقم یارانه نقدی هم 30 هزار میلیارد تومان شد که با این حساب، تعداد یارانه‌بگیران در آینده، 55 میلیون نفر خواهد بود و افرادی که یارانه‌شان حذف می‌شود، کاهش می‌یابد».