بیش از سه میلیارد و ۱۳۸ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۱ هزار و ۴۴۱ میلیارد ریال در ۳۳۰ هزار نوبت داد و ستد شد.

به گزارش مرور نیوز، شاخص کل (هم وزن) بورس تهران با یک هزار و ۶۵۹ واحد افزایش به ۷۲ هزار و ۱۲۵ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با یک هزار و ۱۱۲ واحد رشد به ۴۸ هزار و ۳۳۹ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز سه هزار ۹۳۰ واحد افزایش به رقم ۳۰۳ هزار و ۷۶۳ واحد رسید، شاخص بازار اول یک هزار و ۷۷۴ واحد و شاخص بازار دوم هشت هزار و ۸۸۴ واحد رشد داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۳۱۶ واحد، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با ۱۹۶، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۱۴۳ واحد، بانک پاسارگاد (وپاسار) با ۱۱۶ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۱۱۰ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایرن (حکشتی) با ۹۵ واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۸۷ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۷۸ واحد، بانک اقتصادی نوین (ونوین) با ۵۵ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک تجارت، سایپا، نوسازی و ساختمان تهران، فولاد مبارکه اصفهان، ایران خودرو، پالایش نفت اصفهان و ماشین سازی اراک  در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه خودرو در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۵۱۸ میلیون و ۵۳۰ هزار برگه سهم به ارزش یک میلیارد و ۲۷۰ میلیون ریال داد و ستد شد.

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۴۴ واحد رشد داشت و بر روی کانال سه هزار و ۵۷۹ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار ۲ میلیارد و ۵۳ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۱۰ هزار و ۲۴۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

در بین تمامی نمادها، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا)، پالایش نفت لاوان (شاوان) و یانک دی (د ی) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

در مقابل سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب) و هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.