شرکت فولکس واگن و اتحادیه های کارگری آن توافق کردند که در عوض جلوگیری از اخراج اجباری کارکنان این شرکت در آلمان تا سال ۲۰۲۵، ۳۰ هزار فرصت شغلی برند اصلی شرکت کاهش یابد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از رویترز، شرکت فولکس واگن و اتحادیه های کارگری آن توافق کردند که در عوض جلوگیری از اخراج اجباری کارکنان این شرکت در المان تا سال 2025، 30 هزار فرصت شغلی برند اصلی شرکت کاهش یابد. این توافق موجب می شود میزان سوددهی فولکس واگن همچنان رو به کاهش برود.

این طرح بازخرید که روز جمعه اعلام شد، منجر به صرفه جویی سالانه 3.7 میلیارد یورویی (3.9 میلیارد دلاری) تا سال 2020 خواهد شد و حاشیه عملیاتی فولکس واگن را از 2 درصد در سال 2016 تا آن سال به 4 درصد افزایش خواهد داد.
هدف گذاری شرکت فولکس واگن همچنان پایین تر از رقبای اروپایی اش نظیر رنو و پژو سیتروئن است که قصد دارند حاشیه عملیاتی خود را تا سال 2021 به 6 درصد برسانند.

فولکس واگن، بزرگترین شرکت خودروسازی اورپا به دنبال عبور از بحران استفاده از نرم افزار متقلبانه برای پنهان کردن میزان آلایندگی خودروهایش است که موجب لطمه زدن به اعتبار این شرکت شده و میلیاردها یورو جریمه و غرامت برایش در پی داشته است.

در کنار این کاهش فرصت های شغلی مدیریت شرکت قول داده که 9 هزار فرصت شغلی جدید در زمینه تولید باتری و خدمات سیار در کارخانجات واقع در آلمان ایجاد کند که بخشی از تلاش های این شرکت برای تمرکز بر روی خودروهای برقی و بدون راننده است.

هربرت دیس، مدیرعامل برند فولکس واگن گفت: «در عین حالی که رقبای جدید به ما حمله خواهند کرد، ما باید میلیاردها یورو در خودروها و خدمات جدید سرمایه گذاری کنیم. این تحول مطمئنا بنیادین تر از هر تحولیخ واهد بود که ما تا به امروز تجربه کرده ایم.»