گمانه‌زنی‌ها درباره ساخت خودرو شاسی‌بلند توسط شرکت Ferrari (فراری) به اوج خود رسیده و خبر‌ها حاکی از آن است که این شرکت در حال طراحی، توسعه و ساخت اولین خودرو شاسی‌بلند SUV لوکس است.

به گزارش مرور نیوز گمانه‌زنی‌ها درباره ساخت خودرو شاسی‌بلند توسط شرکت Ferrari (فراری) به اوج خود رسیده و خبر‌ها حاکی از آن است که این شرکت در حال طراحی، توسعه و ساخت اولین خودرو شاسی‌بلند SUV لوکس است.
شرکت فراری، خودروی شاسی‌بلند می‌‌سازد

به نظر می‌رسد شرکت فراری در حال ساخت یک خودرو شاسی‌بلند SUV لوکس است. بنا به گزارشات سایت Carmagazine، این خودرو در حال حاضر، در حال طراحی و توسعه است و فعلا با نام مستعار F16X شناخته می‌شود. شرکت فراری (Ferrari) ضمن تایید این اخبار اعلام کرد که تا پایان امسال این شرکت از اولین خودرو شاسی‌بلند SUV خود رونمایی خواهد کرد. این اتقاق برای اولین بار در تاریخچه شرکت فراری وقوع خواهد یافت.
شرکت فراری تجربه بزرگی در طراحی،توسعه و ساخت خودرو‌های سوپر‌لوکس دارد و بنابراین اقدام این شرکت برای ساخت خودرو شاسی‌بلند یک حرکت قابل توجه‌ای است. اگرچه فراری اصرار دارد که یک شاسی بلند نسازد، اما می‌توان خودروی جدید این شرکت را که احتمالا در سال 2021 در خیابان‌های جهان دیده شود، یک کوپه با قابلیت حرکت در ارتفاع نامید که شکل و شمایل آن ذهن را به سمت لامبورگینی اوروس یا استون مارتین DBX می‌اندازد.
 
شرکت فراری، خودروی شاسی‌بلند می‌‌سازد

بر اساس گفته‌های برخی از طراحان شرکت فراری، خودروی F16X از لحاظ ظاهر بسیار شبیه به Ferrari FF خواهد بود و بر اساس پلتفرم خودروی تازه معرفی شده این شرکت یعنی Ferrari GTC4 Lusso که یک شوتینگ برک است، طراحی و ساخته خواهد شد. شاسی‌بلند شرکت فراری در رقابت با شاسی‌بلند شرکت لامبورگینی با نام Lamborghini Urus SUV عرضه خواهد شد. به نطر می‌رسد این شاسی‌بلند هم در جاده‌ها و هم در مسیر‌های Off-Road می‌تواند سریع حرکت کند اما تمرکز شرکت فراری بیشتر بر جاده‌های‌ معمولی است تا مسیر‌های Off-Road.
همچنین این خودرو مجهز به سیستم چرخ AWD خواهد بود سیستمی که پیش از این در خودروی فراری FF استفاده شده بود. هنوز مشخصات فنی و عملکردی کراس‌اوور فراری اعلام نشده است اما بر اساس گزارشات یک منبع خبری موثق، شاسی‌بلند فراری مجهز به یک موتور V12 ترکیبی با موتور‌های الکتریکی خواهد بود. این خودرو ستون B ندارد و درهای خودکشی اجازه ورود راحت افراد به داخل خودرو را فراهم می‌سازد. بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، قیمت این شاسی بلند فراری در حدود 300 هزار یورو خواهد بود.