آیت‌الله نوری همدانی گفت: جهاد در گذشته رفتن به جبهه و خون دادن برای پیروزی این انقلاب بود؛ اما جهاد امروز شرکت در انتخابات است.

به گزارش مرور نیوز، آیت‌الله نوری همدانی در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم با اشاره به موضوع انتخابات، اظهار کرد: ما انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهرها را در پیش داشته و مردم باید حضور حداکثری داشته باشند.

وی اظهار کرد: حضور در این انتخابات واجب است و همه باید شرکت کنند؛ چرا که تکلیفی است که بر عهده ماست و امیدواریم همه مردم اعم از زن، مرد، پیر و جوان به عنوان یک جهاد در انتخابات شرکت کنند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: جهاد در گذشته رفتن به جبهه و خون دادن برای پیروزی این انقلاب بود؛ اما جهاد امروز شرکت در انتخابات است؛ چراکه باید در مقابل دشمن نشان دهیم که به این نظام علاقه مند بوده و هر رأی ما تیری بر پیکر دشمنان خواهد بود.

آیت‌الله نوری همدانی بر حمایت از نظام تأکید کرد و گفت: نظام اسلامی ما بر پایه عقیده، اعتقاد و مذهب ما به وجود آمده و نظامی ولایی است که جزو دین ما است؛ پس تضعیف نظام جایز نیست و باید در انتخابات شرکت کرد.

این استاد حوزه تصریح کرد: رهبر انقلاب در سخنرانی ابتدای سال در مشهد مقدس، بر خدمات نظام تاکید داشته و بخش اعظمی از سخنان ایشان بر روی این موضوع بود؛ پس باید بر این مسائل توجه داشت و خدمت‌های نظام را برای همگان بیان کرد.

او در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع سند ۲۰۳۰ یونسکو اشاره کرد و گفت: این سند، نشان از نگاه تحقیرآمیز اروپا و غرب به ماست؛ چراکه آنان همیشه به دنبال سلطه طلبی و زیاده خواهی بوده و این سند را برای ما نوشته‌اند تا فرهنگ تعلیم و تربیت ما شبیه آنان شود.

وی افزود: رهبر انقلاب این سند را خیانت دانسته و دولت باید جلوی اجرای آن را بگیرد، پس از سخنان رهبر انقلاب، ۸۰ نفر از اساتید بزرگ حوزه نزد ما آمده، از این سند اظهار ناراحتی کرده و بیان داشتند که حوزه پشتیبان نظام و رهبری است و اجرای این سند، باید متوقف شود؛ اما در کمال تاسف این دیدار از صدا و سیما پخش نشد.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: امروز از این تریبون اعلام می‌کنیم هر موضعی که رهبر انقلاب گرفته باشند، حوزه علمیه پشت سر فرمایشات ایشان است و ما سند ۲۰۳۰ را محکوم خواهیم کرد.

وی ادامه داد : رهبر انقلاب، شخصی نیست که اغفال شده و یا مطلب دروغ به ایشان برسانند؛ ما به سخن ایشان اعتماد داریم .