فرمانده انتظامی استان همدان گفت: پلیس همدان با روزه خوران در ماه مبارک رمضان برخورد جدی می کند.

به گزارش مرور نیوز، سردار حاجی محمد مهدیان نسب ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در نیروی انتظامی با توجه به در پیش بودن ماه رمضان، برنامه های منسجمی طراحی شده، اظهار داشت: برخورد با روزه خواران، تامین امنیت تفرجگاه ها و روانسازی ترافیک از جمله برنامه های نیروی انتظامی در این زمینه است.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه مجموعه اقدامات حوزه انتظامی و حوزه ترافیکی خاص ماه رمضان برنامه ریزی و پیش بینی شده است، گفت: برابر ماده 638 قانون مجازات اسلامی هرکس به صورت علنی در انظار و اماکن عمومی و معابر تظاهر به روزه خواری کند به حبس از 10 روز تا 2 ماه یا 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

وی گفت: شهروندان باید به منظور رعایت حرمت ماه رمضان و بهره برداری از حسنات و فیوضات آن از هر گونه تظاهر به روزه خواری جداً خودداری کنند.

وی ادامه داد: متصدیان مراکز پذیرایی اعم از درون شهری و بین راهی که قصد ارائه خدمات در طول روز را دارند، باید مجوز لازم را از مبادی ذیربط اخذ نمایند کمااینکه اسامی و آدرس مراکز در مبادی ورودی و خروجی شهر و ایستگاه های فرهنگی عفاف و حجاب به مسافرین اطلاع رسانی خواهد شد.

مهدیان نسب با بیان اینکه واحد های پذیرایی مستقر در داخل مراکز اقامتی فقط مجاز به پذیرایی و ارائه خدمات به مراجعین خود با رعایت پوشش لازم هستند، گفت: واحد های صنفی مجاز به فعالیت باید نسبت به استتار نمای خارجی مکان در حد متعارف اقدام و به شکلی عمل شود که درون مکان از بیرون قابل رویت نباشد.

فرمانده انتظامی استان همدان تاکید کرد: متصدیان واحد های صنفی سوپر مارکت، خوارو بار فروش، قنادی و غیره باید از صرف هرگونه مواد غذایی در مکان صنفی ممانعت بعمل آورند چراکه در صورت وقوع یا گزارش هر گونه تخلف صنفی، اداره اماکن نیروی انتظامی استان همدان بر اساس قانون ضمن پلمپ واحد مورد نظر متصدی مربوطه را به مراجع قضایی معرفی خواهد کرد.

مهدیان نسب از عموم شهروندان خواست ضمن همکاری با نیروی انتظامی در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را بلا فاصله از طریق شماره تلفن 110 به فوریت های پلیسی اعلام تا بر خورد لازم با متخلفین صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک فریضه الهی و تکلیف همگانی است، گفت: رعایت عفاف و حجاب اسلامی از سوی شهروندان یک تکلیف دینی و اسلامی و خواست عموم آحاد جامعه است بنابراین پلیس با افراد هنجار شکن در این زمینه قاطعانه برخورد خواهد کرد.